Hvor får jeg tak i lang skje?

Hei,

så snart pakken fra humlegården kommer er det så og si klart for brygging , med bare småtteri igjen, som feks noe å røre med.

Det eneste jeg finner i butikkhyllene er standardutstyr med kort skaft. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt? Jeg har funnet en rekke utlandske nettbutikker som har slikt utstyr, men så var det dette med leveransetiden da...
 
Jeg har lenge brukt en slik man bruker for å snu lefsene på en takke.
Ellers syntes jeg Brede hadde en fin patent. Han hadde kjøpt den største malerkosten på Biltema, å skjært av busta.
Blir ikke en skje akkurat, da.
 
Torga fikk tak i vår "paddelåre" i en butikk som selger utstyr til storkjøkken/resturanter. Prøv å søk opp noe slikt lokalt. Når det fantes i Bodø burde det vel finnes der nede på tjukkeste østlandet  ;D
 
Gulbransen Glassmagasin i Torggata 33 i Oslo har noen digre tresleiver. (Hvis du bruker Google Streetview, kan du til og med sjekke utvalget, de står utstilt i vinduet.)
 
Har en slik selv, den fungerer for så vidt greit. Men jeg bruker også en padleåre fra Biltema som er et bra supplement, blant annet til å plaske inn ekstra oksygen i vørteren etter at den er tømt over i gjæringskaret (og før dette, til å røre virvel i vørteren etter kjøling). Og til å spa ut brukt malt fra meskekaret. Den typen jeg bruker er i svart plast og eloksert aluminium (tror jeg), med skaft som kan justeres i lengden. Koster rundt hundrelappen.
 
Jeg kjøpte meg et kosteskaft og sagde av et paselig stykke. Fungerer fint til til røring for meg.
 
Grande skrev:
Gulbransen Glassmagasin i Torggata 33 i Oslo har noen digre tresleiver. (Hvis du bruker Google Streetview, kan du til og med sjekke utvalget, de står utstilt i vinduet.)

Hehe, moro med streetview! Her er omtalte Gulbransen

Forresten ingen kunst å skjære ut en stor rørepinne av en planke, hvis man har elektrisk stikksag..
 
Eduard skrev:
Forresten, de sleivene i Mojos link ser veldig godt egnet ut! Jeg lurer bare på om de bare står der til pynt eller om de faktisk selges. Noen som har prøvd?

De selges. En av medbryggerne mine har kjøpt den største, og da han kom med den trodde jeg han hadde forberedt seg til padletur. Den er schwæææær.
 
gustavf skrev:
De selges. En av medbryggerne mine har kjøpt den største, og da han kom med den trodde jeg han hadde forberedt seg til padletur. Den er schwæææær.

Apropos både padletur og Oslo Mikrobryggeri, så har det seg slik at man på OMB faktisk bruker en (delvis ødelagt) padleåre under mesking. Så hvis man kommer opp i flere hektoliter så kan det bli aktuelt også. Til det passer bare denne smileyn:  :brygging:
 
Tilbake
Topp