Det var utsolgt for tørrgjær på butikken igår. Men sist jeg tappa så sparte jeg på ca 2 dL med gjær, Safale US-05. Hvor mye av dette skal vi bruke sammenlignet med tørrgjær eller fersk brødgjær hvis vi skal bake? Vil denne gjæra være tregere/raskere enn vanlig gjær?
Det var utsolgt for tørrgjær på butikken igår. Men sist jeg tappa så sparte jeg på ca 2 dL med gjær, Safale US-05. Hvor mye av dette skal vi bruke sammenlignet med tørrgjær eller fersk brødgjær hvis vi skal bake? Vil denne gjæra være tregere/raskere enn vanlig gjær?
Halvparten?
Aner ikke. Men Jeg bruker å varme melk/smør med litt sukker i og lar gjæren få formere seg en time eller 2 først.
Brød blir det vel uansett, men kan kanskje ta lengre tid hvis det er litt lite.
Det er er bare å prøve.
Har bakt brød med forskjellige typer ølgjær. Kjenner ingen forskjell i smak, men godt brød blir det.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.