Hvordan sende ei gjærprøve til utlandet for analyse

Jeg lurer på om det er noen som har noen tips angående dette ?  I disse tider da folk er så redde for terrorangrep og lignende så er det jo nesten så en burde ha tolldeklarert sendingen skulle jeg tro.
 
Jeg tor ikke at den første linken er relevant for forsendelse av gjær. Kanskje at den annen er det. Men ærlig talt ville jeg bare satset på å sende litt gjær i en steril beholder (sånne som du får kjøpt på apoteket for urinprøver f eks), godt pakket i en liten eske, og så på vei til adressen i US and A. :)

Forresten veldig bra tiltak av deg, dette blir interessant og hvem vet hva labene kan gjøre med kveik ;)
 
Eduard skrev:
Jeg tor ikke at den første linken er relevant for forsendelse av gjær. Kanskje at den annen er det. Men ærlig talt ville jeg bare satset på å sende litt gjær i en steril beholder (sånne som du får kjøpt på apoteket for urinprøver f eks), godt pakket i en liten eske, og så på vei til adressen i US and A. :)

Forresten veldig bra tiltak av deg, dette blir interessant og hvem vet hva labene kan gjøre med kveik ;)

Vil bare være sikekr på at det kommer frem jeg..
Men jeg finner det rart at ingen andre har fått ut finger'n og sendt inn kveik og annet gjær til analyse før.Litt dumt vis noe slikskal forsvinne bare for at folk er late.
 
Tilbake
Topp