Hvorfor oppgir ikke Craft høstingsår på humla på posen?

Hvis de bare hadde skrevet hvor humla kom fra så kunne man sjekket det opp.
Ellers må man muligens høre med de hvilken broker humla kommer fra, og så høre med brokeren hvor de har fått den fra, og SÅ kan man sjekke.
 
En ting jeg oppdaget da jeg jobbet på den lokale bryggesjappa var at årgangen på humla spilte mer inn på kvaliteten på den, hvis den var oppbevart riktig, enn at det måtte være "årets" humle. Noen år er bedre enn andre, og noen regioner er bedre enn andre.
 
En ting jeg oppdaget da jeg jobbet på den lokale bryggesjappa var at årgangen på humla spilte mer inn på kvaliteten på den, hvis den var oppbevart riktig, enn at det måtte være "årets" humle. Noen år er bedre enn andre, og noen regioner er bedre enn andre.
Ja, alder på humla er ikke alt. Men det er viktigere for noen humler enn for andre, og det er uansett greit å vite høstingsåret.

Jeg har ikke problemer med å bruke humle som er noen år gamle dersom jeg er trygg på at de har vært oppbevart riktig.
 
Forhandler sier at det er 17,2% på denne lot-en. Og at framtidige pakker skal bli merka med riktig nivå.

Det er et steg i riktig retning.
Kan man regne med at LOT nr 21-426 betyr at den er høstet i 2021? Det står Crop 2021 i infoen.

Har irritert meg at de ikke har oppdatert info i Dropboxen sin.
Prøvde å kikke på den nå, men siden ser ut til å være nede for telling.

Er det samme Magnumen det er snakk om? Best før dato 10/2026 på pakken, men 10/2024 i infoen du fikk tilsendt, men mindre jeg leser feil.
 
Tilbake
Topp