MortenSickel
Norbrygg-medlem
Kan jo være at noen av stoffene man vil ha i humlen stikker av om man vakumerer den.
Dersom de allerede er i gassfasen, så er de vel allerede å anse som tapt?Kan jo være at noen av stoffene man vil ha i humlen stikker av om man vakumerer den.
Problemet med systemet til Bryggselv er at du ikke får lotnummeret på nettet. Og da veit du absolutt ingenting om humla du kjøper - hvis du vil kjøpe humle under sånne betingelser. Og uansett; jeg begriper ikke hvorfor de ikke kan legge ut høstingsåret, og trykke det på posen. Hvorfor har det pluselig blitt så vanskelig? Strømmen Hjemmebrygg har skjønt at folk gjerne vil vite det, så de klistrer på en lapp med høstingsåret.Mine 2 øre her.
Jeg har opplevd humle med fersk dato helt oksydert. Jeg har sett med egne øyne en bryggebutikk som tok en 5kg pose, åpnet og pakket om i 100g poser som ble vakuum pakket.
Problemet var kunder kom og gikk og posene lå åpne i varmt rom en god stund før det ble pakket.
En annen (en av de største) har sendt meg flere punkterte poser som jeg må sende i retur for å få nye.
Jeg tar en kjapp sjekk hos Bryggselv i butikken på lot nummer før jeg handler, og jeg har aldri blitt skuffet.
Har de humlen jeg vil ha med lot som frister er det handel, dessverre mangler endel i sortimentet som påtvinge handel fra andre.
Andre plasser skriver årstall, ikke fra hvor eller noe kun år, og som jeg har opplevd med oksydert humle og punkterte poser gir det egentlig veldig lite indikasjon på råvaren.
Virker lite gjennomtenkt, dette.
Synd BryggSelv ikke lengre er aktive på forumet.,
Jeg mistenker dem vel ikke egentlig for å spekulere i det, men jeg synes de er lite flinke til å gi god informasjon til kundene. Hvorfor kunne de for eksempel ikke linke direkte til lotbeskrivelsen?Heller motsatt, virker veeeeldig gjennomtenkt!
Tenk hvor mye ekstra de tjener nå når de kan selge gammel humle til ny pris
Har alt gjort det. Gjorde det for en god stund siden, også. Får alltid velvillige svar - men det skjer aldri noe.Dette er et godt eksempel på noe man kan utøve kundemakt på. La være å kjøpe humle der, og send en melding/mail til dem om at du kjøper andre steder og hvorfor. Om mange nok gjør det, så tipper jeg årstall kommer tilbake.
Jeg mistenker dem vel ikke egentlig for å spekulere i det, men jeg synes de er lite flinke til å gi god informasjon til kundene. Hvorfor kunne de for eksempel ikke linke direkte til lotbeskrivelsen?
De argumenterer med at pakningen deres er så god at det ikke er så interessant hvilken årgang humla er fra - men jeg har lyst til å ta den avgjørelsen sjøl. Hvor blei det av gode gamle "kunden har alltid rett"?
Det er variasjoner mellom både høstingsår, -tidpunkt og -sted, så høstingsåret sier i og for seg ikke så mye, annet enn hvor gammel humla er. Det har Bryggselv rett i, og det å få tilgang til lotanalyse er et stort framskritt i forhold til bare å ha høstingsåret - om man virkelig øsnker å gå til bunns i dette. Men det hjelper jo ikke så mye når man ikke kan få tak i lotbeskrivelsen uten å ha lotnummeret, og lotnummeret ikke oppgis på hjemmesida der du bestiller humle.Ikke bare det, men forskjellig crop har forskjellig egenskaper
Det er variasjoner mellom både høstingsår, -tidpunkt og -sted, så høstingsåret sier i og for seg ikke så mye, annet enn hvor gammel humla er. Det har Bryggselv rett i, og det å få tilgang til lotanalyse er et stort framskritt i forhold til bare å ha høstingsåret - om man virkelig øsnker å gå til bunns i dette. Men det hjelper jo ikke så mye når man ikke kan få tak i lotbeskrivelsen uten å ha lotnummeret, og lotnummeret ikke oppgis på hjemmesida der du bestiller humle.
For de aller fleste hjemmebryggere sier antakelig ikke alle detaljene så veldig mye. Høstingsåret gir oss i det minste muligheten til å bruke den eldste humla vi har liggende, først.
Mulig flere må gjøre det for at de skal merke det.Har alt gjort det. Gjorde det for en god stund siden, også. Får alltid velvillige svar - men det skjer aldri noe.
"Jeg hadde forventet noe mer fra Mosaic'en enn dette !"Hvis man virkelig vil være litt "kjip så kan man jo stå klar til å søke opp lot nummer på mobilen i det man mottar humla også
be dem rutrnere hvis du ikke er fornøyd med resultatet du får
Joda jeg er helt enig dato og % burde være oppgitt.Problemet med systemet til Bryggselv er at du ikke får lotnummeret på nettet. Og da veit du absolutt ingenting om humla du kjøper - hvis du vil kjøpe humle under sånne betingelser. Og uansett; jeg begriper ikke hvorfor de ikke kan legge ut høstingsåret, og trykke det på posen. Hvorfor har det pluselig blitt så vanskelig? Strømmen Hjemmebrygg har skjønt at folk gjerne vil vite det, så de klistrer på en lapp med høstingsåret.
Gamle Bryggeland hadde en dårlig håndtering av humla, så der kjøpte jeg aldri humle. Men bortsett fra det har jeg aldri opplevd å få dårlig humle.
Jeg har Strømmen Hjemmebrygg som "min" butikk, bl.a. fordi de har det maltet jeg vil ha - Simpson's og Weyermann - og den ferskgjæren som jeg oppriktig mener er klart best, nemlig Imperial. På humle er de helt greie, og så kan du altså samtidig få med deg god gjær og godt malt.Jeg begynner å få mer og mer tro på internettet, så nå tenkte jeg at jeg skulle bestille noe humle over internett. Noen av de norske (helst) pusherene som er å anbefale? Har en Bryggselv butikk jeg pleier å handle i (fysisk) ikke så langt herfra, så tenkte å prøve noe annet...