IKT-NM i Hjemmebrygging 2015

Vi gjentar tidligere års suksesser og inviterer igjen til IKT-NM i Hjemmebrygging 2015!

Ifjor var vi ca 45 bryggelag med totalt 64 brygg og ca 200 publikummere. Stemningen var høy og premiene fine.
I år slipper vi inn litt flere publikummere, men må fremdeles begrense oss til 40-45 bryggelag, selv om vi gjerne kan ha flere brygg pr bryggelag.
Du kan ha med deg 1 medbrygger pr brygg. Ett brygg bør være et fat (19 l) eller tilsvarende.

Når: Fredag 30.oktober
Hvor: Sandakerveien 24c Inng D11 (Hos Bouvet)
Hvem kan være med? Alle som jobber med IKT. (nei, jeg kommer ikke til å definere det nærmere…)

Vi konkurrerer i to klasser; Publikums Favoritt og Fagdommerkonkurransen.

I Fagdommer-delen av konkurransen dømmes det i en åpen klasse, hvor man plasseres iht en subjektiv totalvurdering. Typeriktighet vil uansett være et pluss dersom ølen plasserer seg åpenbart innenfor kriteriene av en kjent øltype. Når det er sagt, er kreativitet en minst like poengverdig faktor, spesielt hvis det fungerer. Det er ikke innlevering på forhånd. Dommerne henter inn smaksprøvene på stedet.

Edit: For dømming i fagdommerklassen må man oppgi hvilken type øl man har prøvd å brygge, slik at dommerne har noe å dømmet i henhold til.

I PublikumsFavoritt-delen er det som vanlig helt opp til publikum å stemme på det de liker (og forhåpentlig ikke bare den de kjenner). Avstemming foregår, som i fjor, via sms.

Påmelding her: http://goo.gl/forms/G2XSvjnfE5
Du trenger en google-konto for å bruke denne påmeldingen. Hvis du har prinsipielle innvendinger mot å ha google-konto, så kan du sende meg en pm.

Når det gjelder publikumsbilletter, så legger jeg dem ut etter sommeren.

Hilsen
Anders
 
Sist redigert:
Hurra! Påmeldt.

Et innspill fra i fjor: Det er fint at fagdommer-kategorien er åpen klasse, men det hadde vært stas å kunne få si noe om hva man har ment at ølet sitt skal være, så slipper dommerne å famle helt i blinde.
 
mulig det bare er jeg som ikke finner det, men hva er kravene til hva man må stille med som deltager? mengde øl? må det serveres fra fat?
 
mulig det bare er jeg som ikke finner det, men hva er kravene til hva man må stille med som deltager? mengde øl? må det serveres fra fat?

Ser ut som det hadde falt ut ja. Et fat, 19 liter eller tilsvarende i flasker. Mindre enn det, så rekker det ikke til at alle får smake. :-D
 
Jeg får "bad gateway" kommer ikke frem til påmeldingen.

Sent fra min HTC One X via Tapatalk
 
Jeg får "bad gateway" kommer ikke frem til påmeldingen.

Sent fra min HTC One X via Tapatalk

Pussig! Det ser nå ut som du klarte det allikevel, Bård.
Du står i hvert fall som brygger nr 21 av 22 totalt nå. :-D
Ca 35 øl påmeldt allerede, så dette blir bra!
 
Hurra! Påmeldt.

Et innspill fra i fjor: Det er fint at fagdommer-kategorien er åpen klasse, men det hadde vært stas å kunne få si noe om hva man har ment at ølet sitt skal være, så slipper dommerne å famle helt i blinde.

Godt innspill!
Jeg har snakket med sjefsdommeren og han syntes også det var en god ide. Hjelper dem til å vurdere ølet bedre. Så da henter vi inn info om hva dere tror dere har brygget samtidig med at vi deler ut nummere før dømmingen starter.
 
Hadde også vært fint med litt mer info om plassene som ikke når opp. Kan man feks få tilsendt antall stemmer i ettertid, eller evt frigjøre hele lista?
 
Hadde også vært fint med litt mer info om plassene som ikke når opp. Kan man feks få tilsendt antall stemmer i ettertid, eller evt frigjøre hele lista?

Ja, skal få lagt ut hele lista denne gangen. Og så må vi alle minne hverandre og publikum på at de skal stemme. Og ikke bare smake....
 
En liten status pr 24/6 er at det er påmeldt 35 bryggelag. Dvs at det er kun plass til 10 til, dessverre.
Det blir bedre plass i 2017, for da har vi flyttet inn i nye lokaler med mer plass til arrangementer. :)

God sommer!

Anders
 
Tilbake
Topp