Har nettopp kjøpt meg en brukt (og billig!) il-o-van 40L gryte og lurer på om noen har tips til meg om hva gjør jeg videre?
Jeg har til nå brygget en del øl-sett, et ekstraktbrygg (som ble veldig bra!) og et totalt misslykket forsøk på 5l all-grain...
Tenkte å ta steget opp fra ølsett til ekstraktbrygg, men siden jeg fant denne gryta tenkte jeg at jeg kanskje skulle go all the way?
PS: Jeg ønsker å gjøre det så billig som over hode mulig! Er sunnmøring...
1. Hvordan vasker jeg den best mulig?
2. Hvordan varmer jeg den opp? Jeg er usikker på om jeg vil gå for BIAB eller bøtte i bøtte-mesk...
a. Vil varmeelement fra vannkoker fungere? Hvor mange, og bør jeg ha de under eller på siden?
b. Kokeplate? Hvilken i så tilfelle? PS: ikke induksjon...
3. Tappekran. Er det et must, eller går det greit uten? Har fått meg en sånn flott og fin autohevert vettu...
4. Kjøler. Bremserør fra Biltema, og hageslange?
Jeg har til nå brygget en del øl-sett, et ekstraktbrygg (som ble veldig bra!) og et totalt misslykket forsøk på 5l all-grain...
Tenkte å ta steget opp fra ølsett til ekstraktbrygg, men siden jeg fant denne gryta tenkte jeg at jeg kanskje skulle go all the way?
PS: Jeg ønsker å gjøre det så billig som over hode mulig! Er sunnmøring...
1. Hvordan vasker jeg den best mulig?
2. Hvordan varmer jeg den opp? Jeg er usikker på om jeg vil gå for BIAB eller bøtte i bøtte-mesk...
a. Vil varmeelement fra vannkoker fungere? Hvor mange, og bør jeg ha de under eller på siden?
b. Kokeplate? Hvilken i så tilfelle? PS: ikke induksjon...
3. Tappekran. Er det et must, eller går det greit uten? Har fått meg en sånn flott og fin autohevert vettu...
4. Kjøler. Bremserør fra Biltema, og hageslange?