Jeg kan ikke tenke meg at det er noe problem med dette, så lenge du ikke kjøper med deg mengder som er usannsynlig for personlig bruk. Mange av oss har vel handlet humle fra Hopsdirect, Freshops og andre steder, og fått det tilsendt med posten.
Husker fra gamle dager, da var tollerne mer enn behjelpelig med å finne ut av om du har rent mel i posen.
Ville hatt papirer på varene på engelsk ved utreisen som en ekstra sikkerhet, da jeg har opplevd
U.S. Customs and Border Protection's rutiner lite fleksible hvis det er det minste mistanke om brudd på bestemmelser.
Nå er det sikkert så mange humlehoder som reiser rundt og virrer på flyplasser, så det går sikkert greit da de nok er vant til dette, men ikke end opp som karen ca. 2.00 minuttter i denne videoen.
Husk at gode råd kan være dyre, og ikke alle råd i alle tråder er like gode.
Når du ser folk ta på seg plasthansker er det for sent å angre
Ifølge tollvesenet er det lov å ta med hjem krydder til en verdi av 3000 kroner tollfritt. Vil tro at humle kommer under denne bestemmelsen. Så lenge du har kvittering og humlen ligger i originalforpakning.
Edit: Sorry, det gjelder opphold i utlandet under 24 timer. For lengre turer gjelder 6000 kroner.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.