Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Helt streit øl egentlig. Wysiwyg.Jeg har aldri drukket hverken Pokal eller Seidel, men nå kjenner jeg at jeg må gi dem en sjanse
All reklame er god reklame?
Helt streit øl egentlig. Wysiwyg.Jeg har aldri drukket hverken Pokal eller Seidel, men nå kjenner jeg at jeg må gi dem en sjanse
All reklame er god reklame?
"Pils", mao. Itt'no jåleri - men ikke så mye annet, heller. Og noen ganger er det nokHelt streit øl egentlig. Wysiwyg.
Det brygges masse fryktelig god pils i Tyskland av litt mindre bryggerier. Når norske butikker kan ta inn god tsjekkisk pils burde de kunne ta inn god tysk pils, også. Noen små butikker gjør det, også - men så var det kjedene, daDet som er det fine med pils er at det kan fremheve edelhumla på en fin måte, gjør det ikke det blir det jo bare lys lager
..og det syntes jeg er gørr kjedelig
God pils syntes jeg det vanskelig å finne på butikken. Må nesten på polet eller brygge selv
Det brygges masse fryktelig god pils i Tyskland av litt mindre bryggerier. Når norske butikker kan ta inn god tsjekkisk pils burde de kunne ta inn god tysk pils, også. Noen små butikker gjør det, også - men så var det kjedene, da.
Nei, det finnes nok av øl som holder seg der eller under. Weiherer, som de har på Rustad, har flere varianter.Det har kanskje noe med det 4,7% grensa å gjøre også![]()
De fleste ligger over 4,7, men det er ingen mangel på gode tyske pils som ligger under, så om butikkene ville, kunne de lett finne dem.Ikke de jeg har drukket ihvertfall

Rema 1000. Ingen andre steder.Så mye snakk om Bernard. Kan ikke engang huske å ha sett den noe sted.
Jeg må åpne øynene, skjønner jeg
Synd de er grønne, da.Vis vedlegget 73651
Bernard er min favoritt
Driver å flasker BW og noen pils+ blonde og kom til å tenke på hvor gamle disse flaskene er.
Jeg gjenopptok brygging/gjæring rundt 2011 og det viste seg å være skjebnebestemt med REMAs import av Bernard.
Fant fort ut at man trenger flasker, og siden Bernard kostet nesten det samme som BARE ØL på boks, men i solid flaske var valget enkelt
Det måtte selvfølgelig til noen runder på butikken for å komme opp i nok antall flasker, men dette er virkelig solid flaskegods, som varer opptil flere generasjoner bryggere.
At det er et godt øl kom virkelig som en bonus![]()
Det der var jo skikkelig artig
Ingen grunn til å gå over bekken etter vann, du kan jo få kjøpt Pokal herOg nå fikk jeg fryktelig lyst på en tur til Danmark!
Det er nok ikke eksakt samme øl.Ingen grunn til å gå over bekken etter vann, du kan jo få kjøpt Pokal her![]()
Nå var det øl jeg sk ... æh, pokker, jeg må begynne å se nærmere på ølhylleneIngen grunn til å gå over bekken etter vann, du kan jo få kjøpt Pokal her![]()
GledesdreperDet er nok ikke den samme!
Tilfeldigvis kjøpte jeg Pokal pils på Extra i går. Da jeg sjekket den inn via strekkode på Untappd, fikk jeg treff på Pokal pils brygget i Danmark. På boksen sto det at den var brygget hos Mack.
Særlig da den ble varmere, var smaken tungt dominert av DMS.