Einar Michelsen
Norbrygg-medlem
Eriki skrev:Har gått mye alkoholfritt i vasken i det siste... Letteste måten å skaffe rene flasker på, 5'er pr. flaske.
Kan man samle opp en bøtte med Munkholm, og så tilsette Brett?
Eriki skrev:Har gått mye alkoholfritt i vasken i det siste... Letteste måten å skaffe rene flasker på, 5'er pr. flaske.
Duckboot skrev:Det koster 40,- å kjøpe 24 uvaskede bjørnunger i kasse fra de fleste dagligvarebutikker.
Jeg har ihvertfall aldri fått nei når jeg har spurt.
Einar Michelsen skrev:Eriki skrev:Har gått mye alkoholfritt i vasken i det siste... Letteste måten å skaffe rene flasker på, 5'er pr. flaske.
Kan man samle opp en bøtte med Munkholm, og så tilsette Brett?
borander skrev:Jeg har en 10-15 kasser, ser ut til at jeg kan begynne som pusher.
nordtvedt skrev:Kjøp vørterøl for å lage startere. Tidsbesparende og man ender opp med masse flasker.
Ja gjerne. Jeg vil vite mer.Leif RBE skrev:nordtvedt skrev:Kjøp vørterøl for å lage startere. Tidsbesparende og man ender opp med masse flasker.
Tell us more Hvordan setter en vørterøl inn i Mr. Malty / Hvordan beregner du riktig mengde?
borander skrev:Jeg har en 10-15 kasser, ser ut til at jeg kan begynne som pusher.
Gahr skrev:Beregn mengden vørterøl som om det var helt vanlig starter. Sier MrMalty to liter starter bruker du to liter vørterøl. Minuset med vørterøl er at det inneholder humle. Det er ikke ideelt i en gjærstarter, men betyr ikke allverden.
Gahr skrev:Beregn mengden vørterøl som om det var helt vanlig starter. Sier MrMalty to liter starter bruker du to liter vørterøl. Minuset med vørterøl er at det inneholder humle. Det er ikke ideelt i en gjærstarter, men betyr ikke allverden.
gustavf skrev:Det er en konkurranse i å brygge typeriktig, så egentlig ikke. Et godt øl, litt på siden av typen kan gjøre det brukbart, men øl dømmes etter typeriktighet og ølfeil.