Info om Flaskekonkurransen 2014

Det koster 40,- å kjøpe 24 uvaskede bjørnunger i kasse fra de fleste dagligvarebutikker.
Jeg har ihvertfall aldri fått nei når jeg har spurt.
 
Duckboot skrev:
Det koster 40,- å kjøpe 24 uvaskede bjørnunger i kasse fra de fleste dagligvarebutikker.
Jeg har ihvertfall aldri fått nei når jeg har spurt.

+1

Flaskevask av bjørnunger er I-landsproblemer.
 
Einar Michelsen skrev:
Eriki skrev:
Har gått mye alkoholfritt i vasken i det siste... Letteste måten å skaffe rene flasker på, 5'er pr. flaske.

Kan man samle opp en bøtte med Munkholm, og så tilsette Brett?

Utgangspunkt for sommarens Gressklipper lettøl

Nei, tror nok jeg skal høre på jobb eller nede på den lokale coop'en om jeg ikke kan få et par tomme
 
borander skrev:
Jeg har en 10-15 kasser, ser ut til at jeg kan begynne som pusher.

Derav navnet lettøl-pusher
Tar gjerne et par gram
Hvor mye skal du ha for gramet?
Tid og sted?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
nordtvedt skrev:
Kjøp vørterøl for å lage startere. Tidsbesparende og man ender opp med masse flasker.

Tell us more :) Hvordan setter en vørterøl inn i Mr. Malty / Hvordan beregner du riktig mengde?
 
Beregn mengden vørterøl som om det var helt vanlig starter. Sier MrMalty to liter starter bruker du to liter vørterøl. Minuset med vørterøl er at det inneholder humle. Det er ikke ideelt i en gjærstarter, men betyr ikke allverden.
 
Gahr skrev:
Beregn mengden vørterøl som om det var helt vanlig starter. Sier MrMalty to liter starter bruker du to liter vørterøl. Minuset med vørterøl er at det inneholder humle. Det er ikke ideelt i en gjærstarter, men betyr ikke allverden.

Hva er egentlig IBU på vørterøl? Eller hvilken humlemengde er det snakk om?
 
Mener å ha lest ett eller annet sted at det ligger på 5-10 IBU.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
 
Gahr skrev:
Beregn mengden vørterøl som om det var helt vanlig starter. Sier MrMalty to liter starter bruker du to liter vørterøl. Minuset med vørterøl er at det inneholder humle. Det er ikke ideelt i en gjærstarter, men betyr ikke allverden.

Her burde et av bryggeriene satt en batch vørterøl uten humle og solgt som ferdig starter-veske til late hjemmebryggere! Du tar vel jobben du Gahr?  :ilike:

Beklager at jeg dyrker avsporingen :)
 
Jeg har forsøkt vørterøl som starter et par ganger. Med Ringnes har det gått bra, jeg har ikke fått Aass til å gjære (to forsøk). Noen som vet om Aass har noe gjærdrepende oppi før de tapper på flaske?
 
Det er en konkurranse i å brygge typeriktig, så egentlig ikke. Et godt øl, litt på siden av typen kan gjøre det brukbart, men øl dømmes etter typeriktighet og ølfeil.
 
gustavf skrev:
Det er en konkurranse i å brygge typeriktig, så egentlig ikke. Et godt øl, litt på siden av typen kan gjøre det brukbart, men øl dømmes etter typeriktighet og ølfeil.

Takker for tilbakemeldingen. Du bekreftet det inntrykket jeg har fått av konkurransen.
 
Tilbake
Topp