Skal se den på ny. Men jeg kan nok trygt bytte Caramell Hell med mørk münchen. Vil nok også gjøre andre justeringer.
Jeg antar dette bygger på amerikanske/ BJCP konkurranser. De er kanskje litt strengere enn Norbrygg på karamell.
"
Noticeable caramel, biscuit, or roasted flavors are inappropriate."
www.bjcp.org
Prøvde å se litt på hvordan Märzen gjør det i Norbrygg. Det virker som det verken er populært å sende inn og de som sendes inn når i liten grad opp. Unntaket er 2017 hvor det var forholdsvis mange, ett gikk videre til finalen (1162 Rolf Bakke) med 5. plass der.
Resultatlister og dommerskjema kommer fortløpende på denne siden etter hvert som de blir rapportert inn. Resultater som ikke finnes her, er ikke klare. Resultater publiseres ikke før hele klassen er ferdig dømt. Klikk på flightnummer for å få se dommerskjema og flightskjema. Der det ikke er...
nb.dogb.no
Det ble av noen dommere trukket litt for å være for mørkt og ikke helt typeriktig.
Har prøvd å finne den oppskriften, uten å lykkes. Noen som er flinkere en meg?
Uansett virker det som en virkelig utfordring å brygge en Märzen som klarer å hevde seg i NM. Jeg overlater det til
@Holmentoppen,
@Jørgen O eller noen av de andre. Men det skal ikke nødvendigvis hindre meg i å sende inn