Innspill til bryggerioppsett (herms)

Skal se mer på den der. Akkurat noe sånt jeg er på jakt etter.. synes det er vanskelig å søke meg rundt på nettet etter relevante produkt. Når jeg søker finner jeg stort sett bare herms system, og sjelden kun meskekjel.
Hjelper å søke på engelsk/amerikansk.
Selv om den vil koste opp mot 20k ferdig hos deg og mangler røreverk så er tid også verdt noe. I en 100 liter meske kjele er det fremdeles helt fint å røre i malt for hånd. Jeg er veldig interessert selv i sånt utstyr når min Brewtools er moden for bytte, men ser på det som en luksusvare egentlig. Lager ikke bedre vørter på den enn jeg gjør nå trur jeg.
 
Hjelper å søke på engelsk/amerikansk.
Selv om den vil koste opp mot 20k ferdig hos deg og mangler røreverk så er tid også verdt noe. I en 100 liter meske kjele er det fremdeles helt fint å røre i malt for hånd. Jeg er veldig interessert selv i sånt utstyr når min Brewtools er moden for bytte, men ser på det som en luksusvare egentlig. Lager ikke bedre vørter på den enn jeg gjør nå trur jeg.
Klart jeg kan røre for hånd, men handler mer om å prøve å automatisere det som automatiseres kan :)
Er over middels interessert i teknikkene rundt brygging, så derfor blir det en slags hobby på siden av selve bryggingen.
Dessuten jobber jeg til daglig i en bedrift som utvikler sensorer. Så har tilgang på både programvare og eksperter innen reguleringsteknikk :cool:
 
Tilbake
Topp