Innspill til handleliste - Kegerator

Nå er jeg lei flasking.

Jeg skal hente et IKEA-benkekjøleskap i morgen. Dette skal brukes til en kegerator. Jeg får garantert plass til 2 stk 12L Cornelius + 2L CO2. Og det er jeg i grunn happy med. Men jeg har en ørliten drøm om å kanskje få presset inn ett ekstra 9/12L fat (med litt lett modifisering). Det finner jeg fort ut av i morgen.
Var innom IKEA i dag og tok med meg en tilnærmet gratis 70cm Benkelate-stump, i Eik-imitasjon.

Jeg ønsker litt råd/anbefalinger/bekreftelser på hva jeg vil ha behov for av smått og stort. Foreløpig ser min handleliste slik ut:

- Tappetårn med 2 eller 3 kraner (med eller uten skum-regulering? Tappetårnene jeg har sett på har Perlick-kraner kan byttes ut individuelt)
- Regulator med 2 utganger*
- Manifold med 2 eller 3 utganger*
- Gasstank 2L
- X antall Cornelius 9L/12L
- 4-6 balllock koblinger (nippel eller gjenger?)
- Slanger til CO2 (tykkelse? basert på nippel eller gjenger? anbefaling?)
- Slanger til øl (tykkelse? basert på nippel eller gjenger? anbefaling?)
- Termometer (f.eks til innfelling i døren).
- Dripptray
- Noe til å kle sidene av kjøleskapet

* Tanken er at utgang 1 fra regulatoren går i manifolden som primært vil serve fatene, mens utgang 2 står fritt. F.eks til tvangskarbonering eller et fat med øl som helst vil ha et litt annet trykk enn default/det som går gjennom utgang 1. F.eks stout, eller andre typer øl som gjerne skal være litt mindre karbonert enn det som nok blir det primære ølsortene.

Eller bør jeg bare gå for en Regulator med 3-4 utganger? (Blir jo fort en bærumstier dyrere).

Innspill tas gladelig imot.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp