Innstilling av Monster Mill MM2 for Speidel-bruk (Å nei, settskruen har løsnet)

Hei,

Jeg har en Monster Mill MM2 der settskruen dessverre har løsnet. Jeg stilte inn møllen på øyemål, men riktig ble det ikke da utbyttet falt fra over 80% til 60% på Speidelen min.

Er det noen som har noenlunde samme oppsett som kan anbefale en god innstilling (dvs hvor mange mm mellom valsene) på møllen?

Jeg har kjøpt meg en bladsøker ( http://www.clasohlson.com/no/Blads%C3%B8ker/Pr408272000 ) for å kunne måle distansen mellom valsene for å stille inn skikkelig.
 
Den kommer vel med 0.045 tommer som standard fra Monster Mill, noe som skulle bli 1,143 mm. Jeg brygger på Speidel 20l, og har satt min MM3 på 1,2 mm og det fungerer greit. Tror Bryggselv knuser noe grovere..

Edit: 1,2mm gir meg litt over 80% utbytte
 
BaardS skrev:
Den kommer vel med 0.045 tommer som standard fra Monster Mill, noe som skulle bli 1,143 mm. Jeg brygger på Speidel 20l, og har satt min MM3 på 1,2 mm og det fungerer greit. Tror Bryggselv knuser noe grovere..

Edit: 1,2mm gir meg litt over 80% utbytte

Tusen takk skal du ha  ;D Da begynner jeg med 1.2 mm.
 
Da legger du det bladet med 1.00mm tykkelse oppå det bladet med 0,2mm tykkelse - voilá!  :ilike:
 
Åh!

Forsto det på produktbeskrivelsen som at det var 20stk blad a 0.05 mm. Så dum kan man altså være.. :attevar:
 
Tilbake
Topp