Altså væske krymper når temperaturen synker så bruker du en gjærlås vil karet få negativt trykk og trekke inn O2. Det er flere måter å løse det på, samme er det med lukket overføring.Hvordan sørger jeg for at O2 ikke kommer inn under coldcrash? Eneste måten er vel å tilføre et trykk. Men jeg har ikke et kjøleskap stort nok til en GF fermenter. Har du forslag til noe annet jeg kan gjøre? Det samme med lukket overføring. Jeg må vel bruke en gjæringstank med gass tilkobling for det også. Hva bør jeg gjøre nå? Utsette eller?
Som sagt, det går helt fint å både unngå O2 under kald kræsj og gjøre lukket overføring fra en bøtte, om du ønsker det, men mulighetene er forskjellig ut fra utstyr.ja, jeg hadde tenkt å gjære i plastbøtte, men har også en Grainfather fermenter. Tenker jeg kjøper denne, med et trykksett. Da løser jeg jo begge problemene, og jeg kan alltids sette den inn i et større kjøleskap jeg har til fat. https://www.bryggselv.no/kegland/105798/fermzilla-all-rounder-60l-gjæringstank-for-trykkgjæring Hvor mye trykk skal jeg bruke ? 1 bar?
følger ikke med 27liter heller.Husk at trykksett ikke er inkludert når du kjøper all rounder, usikker på om det følger med 27L. Bryggselv tar 500 for det.
Da er jo prisdifferansen den samme. Hvis du bestiller over nett kan det jo være at en av de andre sjappene har all rounder på lager. Hvis du ikke ser for deg behov for bunnventil er valget ganske enkelt. Dumping av trub kan man oppnå med å overføre til et annet gjæringskar.følger ikke med 27liter heller.
Nei jeg har ikke brukt for å høste gjær eller flushe tørrhumlingen min med CO2 så jeg har 30 liter all rounder med trykksett. Ølbrygging har inne, de har også trykksett enten med plastikk ball lock eller stål, men fortsatt billigere enn hos Bryggselv.Takk for tips. Lærte en god del om dette. Men velger å bla opp og heller betale litt for mer CO2 bruk. Men har du en anelse hvorfor Bryggselv skal ha 899 kr for 30 liter allrounder og hele 1600 kr for 27-literen??
Apollo 30L Snub Nose trykktank
Apollo 30L Snub Nose gjæringstank fra Keg King lar deg gjære under trykk. Brewshop - rask leveringwww.bryggselv.no
Så på funksjonene og kan ikke se at den dyrere har flere muligheter enn den som nå er utsolgt? DEt er vel da bunnventilen til å samle opp gjær. Synes du det er verdt det, når jeg først skal kjøpe en slik?
Se der ja, der har de fått ut fingern og fått ut samme pakke. Dette blir billigere enn mitt forslag om du kjøper noe du trenger/ikke trenger for 101,-Du får den samme pakken hos ølbrygging og kjøper du for 101 kroner så er det fri frakt
Fermzilla 30L All Rounder komplett pakke - Ølbrygging AS
FermZilla 30L All Rounder er en perfekt gjæringstank hvor man har mulighet for å gjære under trykk, tvangskarbonere og servere i fra samme tank! Den har...www.olbrygging.no
Hoff ja, ikke snakk, tror det var ca 1 uke etter at jeg kjøpte min all rounder at den kom på tilbud hos ølbrygging, menmen ingen fare når det gjelder denne hobbyen, kronene ruller ut uansettSe der ja, der har de fått ut fingern og fått ut samme pakke. Dette blir billigere enn mitt forslag om du kjøper noe du trenger/ikke trenger for 101,-
(min totalpris inkl frakt ble 1347,- når det var bedre tilbud hos olbrygging.no)
Men hvordan tørrhumler du uten å tilføre O2 med allrounder?Nei jeg har ikke brukt for å høste gjær eller flushe tørrhumlingen min med CO2 så jeg har 30 liter all rounder med trykksett. Ølbrygging har inne, de har også trykksett enten med plastikk ball lock eller stål, men fortsatt billigere enn hos Bryggselv.
FermZilla 30L All Rounder - Ølbrygging AS
FermZilla 30L All Rounder er en perfekt gjæringstank hvor man har mulighet for å gjære under trykk, tvangskarbonere og servere i fra samme tank! Den har...www.olbrygging.no
Såvidt jeg har forstått det er fermzillaen med gjærsamler mer stress å vaske i tillegg til at den tar voldsomt med plass. En annen kjekk ting med all rounderen er at man kan tilte hele greia når man tapper ølet over på fat og dermed få ut det meste av ølet.
Skal du trykksette den under gjæring trenger du også en spundingventil.
Ølbrygging AS -Gjør det selv!
Hos oss vil du finne kunnskapen og utstyret til å kunne lage ekte hjemmelaget øl, cider, vin, pizza, BBQ og mye mer!www.olbrygging.no
Der vanligste er nok å slippe det oppi (f eks trakt gjennom en av åpningene i lokket) og purge med CO2, men det går an å benytte noe slikt:Men hvordan tørrhumler du uten å tilføre O2 med allrounder?
Jeg tørrhumler før gjæringa har stoppet, så det lille som slipper inn de 5 sekundene det tar å tømme det inn kommer nok fort ut igjenMen hvordan tørrhumler du uten å tilføre O2 med allrounder?