Irish moss eller pratofloc?

Eg pleier å bruka irish moss ved engelske ale typar og protafloc ved øvrige øl typar. Opplever ved bruk av irish moss at det blir eindel meir større klumpar som ligg og flyt i gjærkaret. Noko av dette synk gjerne til botn under tapping. Mindre klumpar av dette blir gjerne med over i fat. Eg pleier ikkje å stikka om, berre direkte i fat. Ved bruk at protafloc får eg ikkje desse store flytande klumpane. Tilfeldigheter eller er det slik irish moss fungerer? Vurderer å gå over til kun protafloc ved alle typar brygg.

Store klumper i gjæringskaret? Protaflock og Irish moss brukes i koken, jeg antar at du bruker de der, men jeg skjønte ikke helt..

Klumpene, er det gjærklumper som flyter rundt?

Uansett er virkningsmiddelet i både irish moss og protafloc det samme, carageenan, bare at i protafloc så er det "raffinert"/konsentrert ned til en tablett.

Ja, eg brukar begge deler på same måten. 15 siste minutt av kok. Var ikkje klar over at virkestoffet var det same. Men altså store klumpar i overflata etter at gjæringa er ferdig. Klumpar som sikkert inneheld både gjær, humle og andre ting? Desse proteina som skal blir skilt ut, vil dei dampa ut, bli liggande igjen i kokekaret, eller i gjærspannet?

Du kan velge å la proteinene bunnfelle i kokekjelen, før tapping, eller ta de med over til gjæringskar og la de bunnfelle før tapping der. De damper ikke ut, de må bunnfelles (eller i det hele tatt fjernes på noen måte), for å få klarere øl.

Dersom du synes protafloc fungerer bedre enn iriish moss, da synes konklusjonen snublende nær?

Ja, kjem nok til å gå over til kun protafloc. Men i dei fleste engelske oppskrifter er det irish moss som gjeld, og for å vera mest mogleg autentisk ville eg bruka det.

Tilbake
Topp