Irriterende GF app

Jeg irriterer meg litt for mye over GF appen .
Det jeg gjør er følgende:
Jeg har en android fon, så jeg trykker lenge på ikonet til appen. Da kan jeg gå inn i innstillinger og gi den posisjonsdata hele tiden. Hvorfor den skal ha posisjonsdata har jeg aldri skjønt.
Så starter jeg en ny session og så setter jeg når den skal begynne å varme opp meskevannet.
Siden jeg bruker fonen til vekkeklokke og det ikke er Blåtann-kobling til nede i kjelleren og appen prøver kontinuerlig å komme i kontakt med bryggere-kjelen så tapper den batteriet på fonen ganske kjapt. Så det jeg må gjøre da er igjen å trykke lenge på ikonet så jeg kan tvangs-stoppe appen. Å bare slå den av funker ikke.
Morgenen etter starter jeg appen på nytt og gjenopptar bryggesession.
Når jeg har brygga ferdig må jeg igjen trykke lenge på appen for å fjerne at den har tilgang til posisjonsdata og igjen tvangs-stoppe den.
Hvorfor kan man ikke bare slå den av som hvilken som helst annen app på fonen? Hvorfor må den ha posisjonsdata?
 
Vet ikke, men du kan unngå problemet ved å bruke et gammelt nettbrett eller annen telefon og koble disse til strøm. Men det har du helt sikkert tenkt på.
 
Jeg irriterer meg litt for mye over GF appen .
Det jeg gjør er følgende:
Jeg har en android fon, så jeg trykker lenge på ikonet til appen. Da kan jeg gå inn i innstillinger og gi den posisjonsdata hele tiden. Hvorfor den skal ha posisjonsdata har jeg aldri skjønt.
Så starter jeg en ny session og så setter jeg når den skal begynne å varme opp meskevannet.
Siden jeg bruker fonen til vekkeklokke og det ikke er Blåtann-kobling til nede i kjelleren og appen prøver kontinuerlig å komme i kontakt med bryggere-kjelen så tapper den batteriet på fonen ganske kjapt. Så det jeg må gjøre da er igjen å trykke lenge på ikonet så jeg kan tvangs-stoppe appen. Å bare slå den av funker ikke.
Morgenen etter starter jeg appen på nytt og gjenopptar bryggesession.
Når jeg har brygga ferdig må jeg igjen trykke lenge på appen for å fjerne at den har tilgang til posisjonsdata og igjen tvangs-stoppe den.
Hvorfor kan man ikke bare slå den av som hvilken som helst annen app på fonen? Hvorfor må den ha posisjonsdata?
Hvis du går inn i appen og under innstillinger. Huker av på prestasjonsoptimalisering. Så skal ikke tlf prøve å holde kontakten
Jeg bruker Android og det funker fint
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210507-112720_Grainfather.jpg
    Screenshot_20210507-112720_Grainfather.jpg
    429,2 KB · Sett: 23
Hvis du går inn i appen og under innstillinger. Huker av på prestasjonsoptimalisering. Så skal ikke tlf prøve å holde kontakten
Jeg bruker Android og det funker fint
OK, skjønner. Men det kan vel gå utover andre apper? Jeg har en (irriterende) måte som funker så jeg holder meg til den. Men takk for svar.
 
Det er en eller annen kobling mellom bluetooth (mulighens bare noen typer og lokasjon, så skal man ha det ene må.man også ha det andre. (skyldes vel at en bruk av bluetooth er nettopp for posisjonering)
 
Og den andre saken er at androidapper flest i utganspunktet ikke er laget for å stoppe. De kjører i bakgrunnen til de eventuelt blir hevet ut av OSet. (Ikke for å forsvare noe jeg forstår er ekstremt irriterende, jeg har skrevdt noen android apper og det å lage ting som.både skal kunne kjøre 'evig' og skal tåle å bli avsluttet når som helst har noen egne utfordringer...)

Har du eventuelt prøvd å slå av bluetooth på telefonen når du er utenfor der du har kontakt med bryggeriet? (Men dersom du bruker pulsklokke eller annet som trenger det, er jo ikke det noe alternativ)
 
Tilbake
Topp