John Guest koblinger

Jeg forstår det er Paul Liggins som er leverandøren av disse og har mailet han på
paulliggins@tiscali.co.uk for 2 uker siden uten å få svar,
er det feil adresse eller ? hva heter han eventuely på ebay.
Jeg må ha disse koblinger  :)
 
Richard skrev:
Frakten fra UK og Harmony Hut er også veldig hyggelig. For småting er det snakk om noen tiere..

40,- i frakt for :
7 pk (14 stk) 3/8-3/16 Jonh Guest  84,-
3 M 3/8 Polythene Pipe                25,-
12 M 3/16 Polythene Pipe              80,-
sum                                        189,-
frakt                                          40,-
Fra Norge kan frakten ganges med 3 og varene med 6 og det ville glitt godt over 1000 lappen dyrere, kanskje ikke så mye i den store sammengengen men..............
 
Richard skrev:
Tror det er pex-slanger ja.

Har selv laget fin partyløsning av dette: Hvordan få en picnic faucet til å slutte å skumme

Jeg unnrømmer gjerne at det startet med den siden  :)

Midtsommerhelgen fylte jeg 12 liter nedkjølt via et absoluttfilter på en cornelius, satte så på 3-4 kg co2, tappet gjennom ca 8 meter 4 mm slange fra en picnic faucet, fylte mer co2, mao. ingen kontoll på hvor mye co2, bare at det smakte passelig, kjørte deretter 7 Km, bar det i ryggsekk noen hundre meter, fatet ble tømt uten å etterfylle co2 og uten skumproblemer.
Je fikk da en formening om at filtrert øl skummer mindre.
 
Oddvar Demmo skrev:
Polythene Pipe, er det den som benevnes PEX ?

Fra Wikipedia:

Cross-linked polyethylene, commonly abbreviated PEX or XLPE, is a form of polyethylene with cross-links. It is formed into tubing, and is used predominantly in hydronic radiant heating systems, domestic water piping and insulation for high tension electrical cables. It is also used for natural gas and offshore oil applications, chemical transportation, and transportation of sewage and slurries. Recently, it has become a viable alternative to polyvinyl chloride (PVC), chlorinated polyvinyl chloride (CPVC) or copper pipe for use as residential water pipes. PEX tubing ranges in size from 1/4" to 4", but 1/2", 3/4", and 1" are by far the most widely used.[1]
 
Oddvar Demmo skrev:
Jeg fikk da en formening om at filtrert øl skummer mindre.

Det kan godt stemme iom at kullsyre lettere bryter ut av løsningen på ujevne overflater. Små deler i øl kan være slike overflater, selv om jeg begynner å lure på om det skal være noen minimumstørrelse på dem for at det kan ha noe å si.

John Guest koblinger er forresten konge. Det brukes en del av disse på OMB og det er så lett som LEGO.
 
kanskje litt off topic, men dog.
Prøver å handle fra harmony hutt, men PayPal vil ikke godta telefon nummeret mitt. Hvordan kan jeg formatere det?


Edit: Handla med Paul Higgins, 10 JG koblinger, 12m 3/16 og 3m ⅜. 220,- ink. frakt. 3/16 til ⅜ kobblingene lå forrøvrig ikke tilgjenglige i butikken, men Paul fiksa det kjappt.  :biersmile:
Og ja... Internett er litt vanskig å ha med å gjøre noen ganger  ::)
 
Sånn har jeg løst trykkproblemet med JG koblinger:



Det er ikke så lange biten med 3/16 man trenger. 15 cm skulle holde. Så hvis det er noen som har masse 3/8 slange liggende og trenger 3/16 kan vi gjerne bytte litt. Jeg har 12 meter av det.
 
Eduard skrev:
John Guest koblinger er forresten konge. Det brukes en del av disse på OMB og det er så lett som LEGO.

Joda, det er som LEGO å sette sammen.. men hva med å ta det fra hverandre? Er det bare å dra? Eller trekke ut den litt løse ringen?

:attevar:
 
Disse koblingene liknet veldig de du får til pneumatikk hos Festo i oslo.. Bare sånn snap on løsning,også bruker man en plast"gaffel" til og presse mot en liten ring,så slangen løsner igjen. Er dette samme opplegg?
 
mojo skrev:
Joda, det er som LEGO å sette sammen.. men hva med å ta det fra hverandre? Er det bare å dra? Eller trekke ut den litt løse ringen?




Du klemmer litt ned/inn på den lille ringen, og drar de fra hverandre. Som lego :p
 
Er det flere enn jeg som har hatt problemer med disse? Jeg bruker noen John Guest 3/8-3/16 overganger i øleskapet, og jeg opplever stadig at det lekker i 3/16-enden. Slangen er veldig tynn, så det er litt vrient å få trykt den skikkelig på plass. Hvis jeg tar tak i 3/16-slangen og forsøker å dra den litt ut og inn (uten at den faktisk flytter seg, da), så lekker det øl ut. Trodde først det var en dårlig JG-kobling, men nå har jeg forsøkt 4 stykker uten forbedring.
 
Dag skrev:
Er det flere enn jeg som har hatt problemer med disse? Jeg bruker noen John Guest 3/8-3/16 overganger i øleskapet, og jeg opplever stadig at det lekker i 3/16-enden. Slangen er veldig tynn, så det er litt vrient å få trykt den skikkelig på plass. Hvis jeg tar tak i 3/16-slangen og forsøker å dra den litt ut og inn (uten at den faktisk flytter seg, da), så lekker det øl ut. Trodde først det var en dårlig JG-kobling, men nå har jeg forsøkt 4 stykker uten forbedring.

jeg har aldri opplevd at det lekker. Om du har et skyvelær, så kan du jo måle om slangen er noe underdimmensjonert..
 
Tilbake
Topp