Mitt første innlegg her. Jeg lurer på hva folk tenker om denne oppskriften. Jeg hadde først tenkt å prøve å gjøre Kinn's Julefred men skral økonomi og lite tid gjorde at jeg måtte bruke ingredienser som var tigjengelige der og da. Det ikke bare mitt første innlegg her men også mitt første solobrygg. Jeg har kun vært med på brygging en gang tidligere som assistent.
8,1 kilo Pale Ale
0,8 kilo Crystal
0,17 kilo Cara Ruby
0,09 kilo Chocolate
Mesk på 67 grader
38 gram Northern Brewer 90 minutter
27 gram Tettnang 5 minutter
Belgian Ale Dry Yeast M27
BG 1065 (før koking)
Glemte å måle OG (etter koking)
Det er en gjær som skal ha litt temperatur 26-32°C men fordi vi er fler som bruker samme gjæringsrom har temperaturen altså vært litt lav, trolig under 26°C i tønna.
Jeg setter pris på alle innspill og meninger. Brygget har gjæret i en drøy uke nå og det har ploppet jevnt og trutt. Gravity er nede i 1005 sånn ca. Det bør vel stå minst en uke til?
8,1 kilo Pale Ale
0,8 kilo Crystal
0,17 kilo Cara Ruby
0,09 kilo Chocolate
Mesk på 67 grader
38 gram Northern Brewer 90 minutter
27 gram Tettnang 5 minutter
Belgian Ale Dry Yeast M27
BG 1065 (før koking)
Glemte å måle OG (etter koking)
Det er en gjær som skal ha litt temperatur 26-32°C men fordi vi er fler som bruker samme gjæringsrom har temperaturen altså vært litt lav, trolig under 26°C i tønna.
Jeg setter pris på alle innspill og meninger. Brygget har gjæret i en drøy uke nå og det har ploppet jevnt og trutt. Gravity er nede i 1005 sånn ca. Det bør vel stå minst en uke til?
Sist redigert: