Juleøltreff i Tromsø

Kristian P

Norbrygg-medlem
Det nærmer seg jul og det putrer sikkert flittig i mange hjem.  Det hadde vært artig med et lite treff i Tromsø før jul for å smake litt julebrygget eller bare for en hyggelig prat.  Jeg har mulighet til å skaffe lokale om vi blir enige om en dag.  Førtste eller andre uka i desember er kanskje en mulighet. 
 
Ja, jeg er gjerne med. Første eller andre uka høres bra ut, men som alle så er det noen dager som man er opptatt. Hva med en onsdag eller torsdag?
 
Det ser ut til at den 12. desember er en dag som passer for de som har meldt seg.  Da kan vi møtes på Lanes senter kl 20. 
 
Satte mitt første (ekte) brygg i går. Håper det blir noe man kan by til godtfolket :)

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2
 
Nils V skrev:
Den 12.12.12 passer bra.

Ps, noen som har en sekk pilsmalt å låne eller selge meg i Tromsø?

Ja den 12 passa flott. Æ har en stor sekk pilsnermalt i boden. Den er åpna og brukt litt av og har vell stått der i alle fall et par år i alle fall. Så vess d ikkje gjør nåkka kan du låne så masse du vil. Ps den barley wine i fikk smake va heilt himmelsk:) Porten va go den og. Vil gjerne låne oppskrift:)
 
Hei,
Jeg har for en gangs skyld fri en onsdagskveld, og tar gjerne turen. Ble det klart hvor det er?

Dag Rune
 
Vi skal være på Lanes senter, Strandveien 106.  Samme inngang som til Rema, menvi skal være i andre etasje og jeg må slippe dere inn.  Jeg ordner med engangsglass og det som skal til så tar de som har med juleøl.  Jeg kommer med fly som lander kl 19 på onsdag så hvis det ikke blir forinkelser er jeg der i god tid.  Hvis det er noe som ikke vet hvor det er så kan dere sende meg en PM eller ringe på 99585387.
 
Vel hjemme, rakk bussen med minste margin. Ville bare takke for trivelig samling. Greit å få satt ansikter til navnene her inne :)
Skal sørge før å ha ferdig øl på flasker neste gang. Og tilslutt god jul til alle... -Tore-
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
 
Heisann, takk for det hyggelige møtet nå på onsdag. Var mange gode øl rundt bordet, og samtalen gikk greit.

Jeg snakket med Harald i går, og han nevnte at neste gang kan det kanskje være greit å holde en viss struktur på det hele. Jeg tenker da i retning at vi har et hovedtema for kvelden som vi kan ha forberedt oss til, og som vi kan diskutere og lære mer om av hverandre. Det kan være mesketemperatur, øltype, ølkjemi etc.

Da gjennomfører vi møtet med en ordstyrer for kvelden, så sklir det ikke ut. Men så kan man på et tidspunkt si at nå er vi ferdig med kveldens program og gå over i skravlemodus, som det lett blir uansett etter et par-tre øl  ;)

Kom gjerne med forslag til tema på neste møte, så kan den som tar ansvar for tid og sted neste gang få velge tema ut fra det.

Rasmus
 
Mener jeg hørte en som påtok seg ansvaret for en fellesbrygging.... .?  Hørte du noe slikt, Rasmus? 

Jeg synes dette var et utmerket forslag og en fin mulighet for å se og lære hvordan andre brygger. For øvrig støttes forslaget om et tema til neste treff.  :skitbra:
 
8)
Ja, hvis ikke andre føler for å treffes før dette da. Jeg må vente til vi har tømt hallen for det utstyret som ikke skal stå der, kanskje februar-mars en gang.
 
Tilbake
Topp