justere trykk på co2 regulator

En måte å test om det lekker er å sette på et vis trykk og stenge flaska,da skal det vere same trykk etter en tid vis det ikke lekker.Fant en video på youtube om dete.

En måte å test om det lekker er å sette på et vis trykk og stenge flaska,da skal det vere same trykk etter en tid vis det ikke lekker.Fant en video på youtube om dete.

Stemmer! Prøvde dette, ref. keitete forklaring lenger oppe i tråden ;) Tror kanskje jeg har funnet årsaken nå. Kan se ut til at trykket sakte men sikkert forsvinner ut gjennom den utgangen jeg ikke har noen ball-lock på, selv om justeringsskruen er skrudd helt ut på denne utgangen.

Ville montert kuleventiler på utgangene slik at du kan stenge av de som ikke er i bruk. Koster noen kroner, men det gjør gass også.

Ville montert kuleventiler på utgangene slik at du kan stenge av de som ikke er i bruk. Koster noen kroner, men det gjør gass også.

Får vurdere det :)

Jeg fikk forøvrig en ny ball-lock i dag og testet systemet på nytt. Jeg skrudde opp gassen på 1 bar på alle kanaler. Sjekket alle koblinger med star san. Det eneste stede jeg ser bittelitt bevegelse i star san er når jeg sprayer inn i selve ball-lock koblingen, rundt den tappen inni der. Det er ikke mye, men nok til at gassen på hovedmanometeret meget sakte går ut når jeg stenger flaska (dette tar nok flere timer). Jeg mistenker altså at det er selve ball-locken(e) som ikke er 100 % tette.

Neste test jeg gjorde var å skru på gassen og så stenge den uten at jeg trykksatte ledingene. Justeringsskruene på de ulike manometrene var altså helt skrudd ut. Nå ser det ikke ut til at det lekker noe gass ut. Hovedmanometeret viser fortsatt like mye gass som når jeg åpnet ventilen på flasken. Dersom det ikke blir noen endring her, og trykket holder seg, betyr det at jeg ikke trenger tenke mer på lekkasje? Justeringsskruen vil være skrudd ut til en hver tid på de kanalene som ikke er i bruk, og da ser det ikke ut til at det er noen lekkasje. Dersom de er i bruk står de uansett koblet til et fat, så da er jo "lekkasjen" inn i fatet, og ikke et problem?

Prøv å demontere ball lock koblingene og smør silikonfett på o-ringene. Om du er nazi på næringsmiddelgodkjent får du det på bryggebutikk. Sjøl bruker jeg Dow Corning DC 4 eller Molykote 111, det er nok best. Begge er silikongrease.

Prøv å demontere ball lock koblingene og smør silikonfett på o-ringene. Om du er nazi på næringsmiddelgodkjent får du det på bryggebutikk. Sjøl bruker jeg Dow Corning DC 4 eller Molykote 111, det er nok best. Begge er silikongrease.

Jeg kjøpte CIP-film når jeg kjøpte fatene, kan teste det på pakningene.

Tilbake
Topp