Produksjonsfeil på FTSS-kontroller fra Brewtech?

Jeg har i noen år brukt SS Brewtechs FTSS-kontroller til å styre temperatur på bryggene mine. Min erfaring er at de fungerer veldig godt til formålet - men jeg opplevde at begge enhetene hadde en tendens til å skru seg av underveis i fermenteringsprosessen. Det er jo ikke særlig optimalt, når man primært brygger pils. Jeg fikk byttet begge to hos Bryggselv Oslo ifjor. På grunn av litt for mye jobbing, har jeg ikke brygget så veldig mye siden den gang, og derfor bare tatt i bruk én av erstatningsenhetene. Men allerede nå opplever jeg at den har skrudd seg av tre ganger siden jeg inokulerte et brygg på mandag kveld, og jeg har tatt kontakt med Bryggselv (som riktig nok ikke har svart enda).
Er det noen andre her som bruker disse, som opplever den samme feilen? Er dette en produksjonsfeil, eller er disse rett og slett av for lav kvalitet? Jeg har ikke opplevd problemer med noe andet fra SS Brewtech (jeg bruker mye utstyr derfra), så jeg synes dette er merkelig.

Noen som kan utveksle erfaringer eller observasjoner?
 
Jeg bruker en sånn, fikk vann på strømforsyningen så den tok kvelden, men har aldri vært noe tull etter jeg bytta den.

Men, elektronikken til SS får endel tyn på utlandske fora. Så det er kjent at disse FTSS-kontrollerne ikke er dønn solide.
 
Jeg har et par stykker som jeg har brukt i et par år, men har aldri opplevd problemer av noe slag.
 
Merkelig. Mine fungerer helt fint, men av/på-knappen blir etter kort tid veldig hard, og så begyner de å skru seg av under bruk. Virker som om det er selve knappen som er problematisk, og ingen andre komponenter….
 
Tilbake
Topp