http://instagram.com/p/WPrkZhxNsB/
Har noen prøvd dette? Jeg må teste dette i helgen ;D
Har noen prøvd dette? Jeg må teste dette i helgen ;D
runarstock skrev:Prøvde å tørrhumle appelsinjuice med Fuggles her for litt siden. Ble ikke det helt store resultatet, men det måtte prøves. Kanskje jeg prøver å tørrhumle en liter med grapefruktjuice, lage en virgin-IPA
Ole Mørkved skrev:runarstock skrev:Prøvde å tørrhumle appelsinjuice med Fuggles her for litt siden. Ble ikke det helt store resultatet, men det måtte prøves. Kanskje jeg prøver å tørrhumle en liter med grapefruktjuice, lage en virgin-IPA
Akkurat den der lukter det nachspiel av...
Arne M skrev:Det nærmeste jeg kommer er å ha ekstrahert humlepellets i en espressomaskin. Det ble riktig så leskende.
Kun humle! Skikkelig hop shot. Et par sånne shots kan sikkert være godt i et fat med IPA, men alene ble det litt i overkant.frode_skarstein skrev:Med espressokaffe oppi samtidig, eller bare humle?Arne M skrev:Det nærmeste jeg kommer er å ha ekstrahert humlepellets i en espressomaskin. Det ble riktig så leskende.
JensWiken skrev:Jeg har tenkte på dette mange ganger før, men har aldri testa. Siden dere sier at dette er en suksess, måtte jeg svinge i gang kaffepressa! Brygga en kopp kaffe med Cascade pellets rett oppi... søta det hele med en kvart teskje og kjøla det ned. Silte gjennom kaffefilter til slutt.. Jammen funka det! Dette vil jeg prøve ut videre! Neste gang blir det med litt roasted malts, og bytter ut sukker med litt maltextrakt eller brunt sukker.. her skal det lages alkoholfri Kaffe-Stout! Neste blir vel å karbonere? Noen som har liten beholder for karbonering, og som kan ta på seg ansvaret med å teste og gi resultater tilbake?
runarstock skrev:40g kaffe, 12g chokomalt og 4g Pacific Gem. 10min trekking på litt under 100°C. Beercalc sier (dog neppe helt nøyaktig) 96 IBU. Smaker 96IBU i allefall. Litt i overkant for en kopp kaffe. 5% fugglen passa seg bedre Ingen nevneverdig smak av chocomalten.