Kalibrere Sestos PID

Hei, Har fått koblet opp en sestos  til en riskoker.

Hvordan kalibrerer man den?

noen som kan linke til noe evt fortelle meg?

Fyll den med så mye vann som du kommer til å bruke og kjør auto-tune: set -> CtrL ->2

http://www.sestos-hk.com/english/download/d1s-en.pdf

Husk også å sette evt. verdi for temperaturavvik. Mål tempen, f.eks. med et annet termometer du stoler på, i vannet når du er i nærheten av den tempen du oftest vil bruke. Hvis temperaturavlesingen avviker fra det sestosen viser, så kan du legge differansen inn i sestosen ... Parameteret heter SC.

Et spørsmål også (håper trådstarter ikke har noe i mot det): Jeg skulle autotune i går og da oppførte den seg rart. Jeg hadde 80 liter vann i kjelen. Satte set temp til 67 og forvarmet vannet til oppunder 60 grader og kjørte autotune derfra. Har gjort dette tidligere og da har autotuningen tatt tempen noen grader over set temp og lagt der og rotet litt ned mot set temp igjen før den gjorde seg ferdig. Denne gang gikk den ned til 90% effekt når den passerte set temp. Deretter bare fortsatte den slik forbi set temp og stoppet ikke. Jeg stoppet den når den etter lang tid nådde 83 grader (piden er bare koblet på det ene varmelementet og det andre elementet var av slik det vil være under mesking).

Var jeg for utålmodig eller hadde den "hengt seg opp på noe" ...?

Rakk ikke å prøve igjen ... spent på neste forsøk.

Siden det høres ut som du har brukt denne PIDen før, har jeg følgende forslag.
Jeg setter den alltid tilbake til "factory settings", før jeg kjører en ny autotune. Da har det alltid fungert for meg.

Frodejo skrev:
Factory reset. Hvordan får jeg det til? Står ikke noe i mitt skjema om det.

Det har du rett i ... men alle fabrikkverdier er oppgitt. Så da må man bare gå i gjennom disse og sette dem ...

Er de mulig å kalibrere sammen med malt eller pendler temperaturen veldig mye.

Bruker A-B Enzym  :skitbra:

Tilbake
Topp