Kapselpåsetter

Har den fra ølbrygging, og er godt fornøyd. Har korket 300 flasker og alle har vært tett. Korkene fra ølbrygging er også meger bra.
Skru den gjerne fast, og kjør litt olje her og der.

Har også kapselpåsetter fra ølbrygging og er godt fornøyd. Korka ca 800 liter fordelt på 0,5 og 0,33 flasker med den til nå.
Enden som settes på flaskene må tightes med ujevne mellomrom.

Hei

Har også den ifra ølbrygging.no. Som de ble sakt, smør den godt opp med gris og WD40, kjinn ivei, tørk godt av den. Har du ikke fast plass, så skru den fast i den tykkeste plankebiten du finner, helst 2x8".
Den er fremdeles litt veik i gods tykkelse, så forsterka den med en hylleknekt og et par selvbårende skruer. Funker helt topp, husk å sette den lavt, på en krakk eller noe. Så blir den mye lettere i bruk :yes:

Har også den fra bryggeland, de er ganske like i funksjon. Blir nok fornøyd uansett

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Har også Bryggeland sin versjon. Brukt på noen hundre flasker og er fornøyd.
Skal lage til et v- spor av tre som skrues på nederst på foten. Tror jeg slipper å justere flaskene da.
(Bruker kun en flasketype)

Husk å sette den lavt, på en krakk eller noe. Så blir den mye lettere i bruk.

Jeg bruker min omtrent i ansiktshøyde i vinduskarmen (kjeller). Da har jeg fin arbeidshøyde for armen som betjener spaken.

Har bryggselv sin variant og der henger også flaskene fast i kapselhodet etter korking, så det er nok normalt

Tilbake
Topp