Karbonere Mangrove pære cider

Hei, er helt ny i gamet her og har satt en dunk med pære cider fra Mangrove, den skal over på flaske på noen dager nå, mitt spørsmål er hvordan får jeg futt i flaskene uten å få flaskebomber. Har prøvd å lese meg opp på hvordan man skal karbonere, men er så mye forskjellige svar.
Hvor mange gram sukker per/l for å få futt i cidern? Kan jeg bruke vanlige sukkerbiter direkte på flaskene ? Tenkte å bruke 0,5l og 0,8l.

Sist redigert:
Hei
jeg karbonerte eple cider fra Mangrove Jack med sukkerlake, lagde lake med 200 g sukker i en snau halvliter med vann.
Jeg stikker om til nytt kar før jeg flasker, og har sukkerlaken oppi karet i det jeg stikker om. Selv med rolig tapping så blir det godt blandet.
Har ikke erfaring med å bruke sukkerbiter.

Takk for svar, var det som ble gjort her også, smaker veldig godt på smak men helt død enda. Håper på futt i flaskene med litt tolmodighet[emoji5]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja ok!
Ta en test etter en uke, pleier jeg og gjøre.

Rundt 2 uker er det jeg pleier og la dem stå før dem settes kaldt (Øl, men skal jo være det samme)

Gjorde litt research når jeg satte første ciderbatch og det viser seg at det er mange som mener karbonering av cider tar lengre tid enn øl. Har enda ikke åpnet en flaske fra ciderbatchen, så jeg kan dessverre ikke bekrefte.

Tilbake
Topp