Tommyf skrev:Flasket akkurat en hveteøl med 4,1 CO₂. Ble 13 gram sukker per liter. Bruker vanlige flasker. Blir spennende og se om det går bra ^-^
Tommyf skrev:Ser ut til at 13 gram sukker pr. liter ikke er noe problem. Flaskene var helt nye 0.5 liter flasker fra bryggselv. Testet et par flasker i går og var veldig fornøyd. Var kullsyre som det skal være i en hveteøl. Hadde vært litt moro å teste ut hvor "grensen" egentlig går en gang.
Av egen erfaring syntes jeg ett drops på 1/2 liters flaske gav litt lite kullsyre. Så jeg brukte en kniv og delte dropsene, brukte 1 1/2 drops i halvliter.Har et spm ang de karboneringsdropsene. Har disse selv og tenkte å bruke disse i det første brygget som skal flaskes til helga. Skal ha det over på 0,5L flasker og på pakka står det 1 drops til en 0,375ml flaske og 2 drops til 750ml flaske. Så hvor mange burde jeg bruke?
Flasket en hefeweizen til 3.3 vol C02. Usikker på om det skyldtes korkene (hovedmistenkt) eller ikke men der fikk jeg lekkasje på nesten 1/3 av flaskene. Mistenker mye trykk og et dårlig parti korker. J@vlig irriterende.
Petit/Bakke Brygg. Har registrert flere her inne som har kommet over noen dårlige korker derfra så mulig jeg hadde uflaks.