Karbonering på flaske

Hei

Har sett litt i forumet etter svar, men er litt usikker alikevel.
Jeg satte en Coopers Lager 09.09.2014 - OG 1039 tappet på flaske 22.09.2014 FG1014.
Flasker er rengjort, desinfiserte og hengt på flaske stativ (som også ble desinfisert først).
Jeg la til to karboneringsdrops pr. flaske (Pet 750ml flasker (glass neste gang).
Lagret på ett rom som har 20-22 grader.
Testet en flaske igår for å se hvordan det går med karboneringen.
Ølen er ganske flat.

Hva tenker du, er det noe feil eller bør jeg bare la den stå lengre, før jeg eventuelt setter den inn i kjøleskapet ?

Har også satt en Santas Winter Warmer OG 1050 - FG 1012.
Denne ble tappet på flaske 26.09.2014, så denne regner jeg med trenger lengre tid også for de den er litt tyngre ?
 
Peis opp tempen i rommet til 25-27 grader i et par fire dager. Snu samtidig flaskene opp ned.slik at bunnfellt gjær kan blande seg med ølet igjen. Da blir du julenisse rundt gapet skal du se;)
 
Så bra, da går vi for den, så at det lå litt i bunnen på flaskene og tenkte på det, men ville gjerne spørre får handling.
Tusen takk for så raskt svar, ønsker deg en riktig god dag videre.
 
Det fungerte meget godt, tre dager i høy temperatur (27/28 grader i rommet) etter å forsiktig å snudd flaskene opp/ned 7-8 ganger.
Satte begge typer flasker i fryseren i 80 min, for å teste resultatet (hvis karboneringen hadde gått bra) og vips så hadde jeg ett godt øl, som jeg kunne nyte.
 
Tilbake
Topp