Kasser til halvlitersflasker

Hei.
Jeg har kjøpt en del halvlitersflasker hos Bryggselv, men de er for brede til å passe i de kassene jeg har. Har forsøkt kasse som passer til bjørnunger og kasse for halvliters brusflasker. Vet noen om kasser som passer til litt bredere flasker? Alt blir mye mer praktisk i kasser...
 
Jeg bruker endel av disse "Juno" kassene. Her går det 24 flasker uten problemer. Men de er ikke egnet for å stable. De fåes kjøpt hos brus utsalget Juno i Larvik.
 

Vedlegg

  • kasse.jpg
    kasse.jpg
    2,8 MB · Sett: 996
Det billigste er vel kanskje å hente tomme pappesker hos Vinmonopolet som tidligere har inneholdt feks. NØ :)
 
Jeg har fått gule plastkasser på Polet som passrt bra med nøgne ø-flaskene. Lurer på om de sa at de faset de ut, så ikke sikkert de finnes lenger
 
Lars B. skrev:
Jeg har fått gule plastkasser på Polet som passrt bra med nøgne ø-flaskene. Lurer på om de sa at de faset de ut, så ikke sikkert de finnes lenger

Har etterspurt disse selv, men fikk beskjed om at de var vekke ja :(
 
Innlegg 9 i denne tråden (ErlendT) har lagt ved arbeidstegninger på kasser av tre, fine de.

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,4010.0.html
 
Ja de var fine. Mulig kona setter ned foten og krever at jeg setter på de listene i gangen som jeg skulle gjort for et år siden FØR jeg får lov til å snekre ølkasser. De har merkelige prioriteringer disse damene :jaha:
 
Frode_jo skrev:
Ja de var fine. Mulig kona setter ned foten og krever at jeg setter på de listene i gangen som jeg skulle gjort for et år siden FØR jeg får lov til å snekre ølkasser. De har merkelige prioriteringer disse damene :jaha:


Har samme problemstilling :p
 
Frode_jo skrev:
Ja de var fine. Mulig kona setter ned foten og krever at jeg setter på de listene i gangen som jeg skulle gjort for et år siden FØR jeg får lov til å snekre ølkasser. De har merkelige prioriteringer disse damene :jaha:

Sant nok, men til hennes glede så får du kanskje motivasjon til å gjøre nettopp det  ;)

Du må jo på byggevareforretninga og kjøpe med deg det du trenger til listene, og da er det jo lett å snike med seg litt ekstra  8) og bare sette i gang ::)
 
Vi har lagd noen enkle kasser av 11x36mm (sløyfer) og 18x120mm (tro). Selvfølgelig endel jobb når man skal ha mange, men utrolig kult med egne kasser  ;D

Bilde av ferdig kasse i dette emnet, arbeidstegninger som bilde og google sketchup-fil vedlagt  ;)
 

Vedlegg

  • Ølkasse V1.png
    59,1 KB · Sett: 743
  • Ølkasse V1.skp
    32,5 KB · Sett: 107
Det som er fordelen med plastkasse er jo vekta. Den veier tom 1,6 kg. Med 24 stk fulle flasker av typen "Nøgne Ø" veier den 22,8 kg.
 
Lars B. skrev:
Jeg har fått gule plastkasser på Polet som passrt bra med nøgne ø-flaskene. Lurer på om de sa at de faset de ut, så ikke sikkert de finnes lenger
Jeg har også hatt en avtale med det lokale Polet om at de holder av de gule kassene når de får inn noen. Det er ikke så ofte de dukker opp, fordi dette er kasser fra det opprinnelige Vinmonopolet. Nå til dags er ikke Polet lenger Polet som det var før. Butikkene, som fortsatt heter Vinmonopolet, tar gjerne varer fra private importører og kanskje ikke så mye fra grossisten Vinmonopolet. Det er her snakk om vinkasser fra grossisten,og butikkene kjøper gjerne vinen sin fra andre importører.
Nuvel, i løpet av 3/4 år har jeg slått kloa i 4 stykker som gir plass til 80 NØ-flasker. Har tilbudt meg å betale, eller om de kan bestille fra Arcus, men det er visstnok ikke så enkelt. Betaling vil de ikke ha, og jeg har fått dem givendes selv om de opptar lagerplass og betjeningen er på konstant utkikk etter dem for meg. OK service, dette!
 
Tilbake
Topp