Kasser til Nøgne Ø sine flasker

Knut_E skrev:
Jeg synes disse er hendige, flasken passer ypperlig. Øvre del av kassen er saget vekk. Jeg har bare 3 stykker - skulle gjerne hatt flere, men tror de har gått ut av produksjon.
Den gule du har i bakgrunnen her passer vel ok til halvliterskasser? Plukka med meg ein sånn fra butikken ein dag, og selv om det kanskje blir litt trangt heilt ut i kantene, så funker de stort sett fint. Går an å stable også. Om man absolutt skal fylle kassa helt, så er vel kasser uten skillevegger greie.

olavgn skrev:
Knut_E skrev:
Jeg synes disse er hendige, flasken passer ypperlig. Øvre del av kassen er saget vekk. Jeg har bare 3 stykker - skulle gjerne hatt flere, men tror de har gått ut av produksjon.
Den gule du har i bakgrunnen her passer vel ok til halvliterskasser? Plukka med meg ein sånn fra butikken ein dag, og selv om det kanskje blir litt trangt heilt ut i kantene, så funker de stort sett fint. Går an å stable også. Om man absolutt skal fylle kassa helt, så er vel kasser uten skillevegger greie.

De gule i bakgrunnen ser ut som vinmonopolets kasser. de er perfekte til både NØ og grolschflasker.

Knut_E skrev:

Akkurat sånne får man kjøpt (med øl i) i dagligvarebutikker her i Sveits. De finnes sikkert i Tyskland også, om man skulle ta turen dit.

Hvis noen har et mål på hvor store disse kassene bør være, så vet jeg om en ASVO bedrift som er svært interessert i å produsere slike.
De har tidligere lager kasser til pynt på bestilling, men har nå også laget noen stablebare kasser til flasker.. Men om de "passer" til Nøgne Ø sine vet jeg ikke.

Så føler noen seg kallet til å komme med innspill på hvor store de bør være, så kan de produsere til en rimelig penge. Og er det flere som er interessert i å bestille så blir prisen selvfølgelig billigere.

Hvert rom bør vel være ca (8cm)^2 og flaskene er ~27cm høye. (hadde ganske dårlig måleutstyr).
Er det ikke like greit å sende de en flaske, så kan de prøve selv?

Jeg bruker de gule pol-kassene og de er litt store, men funker jo greit.

Disse sammenleggbare kassene funker fint for oppbevaring, plass til ca 40 flasker pr kasse. De her høye nok og kan stables. ;)

Jeg har disse fra tidligere cateringer jeg har gjort, tror kanskje Norgesgruppen bruker slike kasser til enkelte ting. Mulig man kan få tak i noen på en Meny eller Ultra butikk...

Vedlegg

• IMAG0382.jpg
    959,4 KB · Sett: 632
Jeg bruker pappkasser fra Biltema, egentlig beregnet som flyttekasser, men passer strålende for dette. De har to typer, de små eskene passer best, og rommer 26 flasker. To slike kasser er jo omtrent akkurat et 25L brygg :) Veldig fornøyd med disse og de koster 14,90kr stykket. Naturligvis ikke beregnet på noe søl ettersom det er papp, men eskene er laget for opp til 30kg og er stabil fulllastet med øl.

Tilbake
Topp