Keezer kina kraner og slange lengder

Hei,


Har startet et bygg av en keezer med 4 kina tappekraner som ligner på Perlic uten flow kontroll.
HAr en felles gass manifold som er satt til ca 1 Bar. 2016-03-24 22.19.47.jpg 2016-03-24 22.19.38.jpg 2016-03-24 22.19.02.jpg

Slik det er i dag har jeg ca 10cm med 5/8 så john guest til 3/16 så rundt 2m med 3/16 så en ny overgang fra 3/16 til 5/8 som igjen er ca 10cm. Dette funker greit, men tar lang tid å tappe en halvliter ca 30 sek. Hvis man sammenligner med en proff bar hvor det tar meget kort tid, men selvfølgelig også et helt annet utstyr.


Sliter med å finne rett slangelengde.
Jeg bruker John Guest 5/8 til 3/16 og korneliusfat. det er lengden på 3/16 slangen som jeg ikke helt finner optimal lengde på. Har forsøkt fra 30cm til 4m men finner ingen god løsning.

For lang slange så tar det veldig lang tid å tappe en øl, og for kort = kun skum.

Så dere som har Keezer eller lignende hva er deres erfaringer?
 
Det kan være stor forskjell på kraner, selv om de ser like ut på utsiden. Har selv testet orginal Vent-Matic Ultra-Flo mot kopi - med identisk oppsett - og fått passe mye skum med orginalen og bare skum i glasset med kopien. Dersom det blir mye turbulens i kranen, blir det skumproblem.

I ditt tilfelle betyr nok dette at du må leve med lav tappehastighet. Det er tross alt bedre enn å fylle glasset med skum.
 
Bruker samme kranene som deg, bruker 6mm slanger fra biltema (billig å skifte ut) lengden kommer ann på løftehøyde / tempratur ect.
Mine er ca 130cm og serveringstrykk på ca 0.5 bar, tar vel ca 12-15 sek å fylle en 1/2 liter med en fin skumtopp
 
Bruker samme kranene som deg, bruker 6mm slanger fra biltema (billig å skifte ut) lengden kommer ann på løftehøyde / tempratur ect.
Mine er ca 130cm og serveringstrykk på ca 0.5 bar, tar vel ca 12-15 sek å fylle en 1/2 liter med en fin skumtopp
Har du 8mm eller 6mm stuss på kranene?

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
 
Se om noen i nærmiljøet ditt kan låne deg en annen type kran for å teste. Du har ikke så mange variabler.
Slangetype / tykkelse
Slange lengde
Krantype
Karboneringstrykk
Serveringstrykk
 
Tilbake
Topp