Keezer-oppsett

Er dette et stort problem? Jeg har hatt min stående i fire år nå, og aldri opplevd kondens :)

Her ser du keezeren min. Ganske tykk ramme, men ellers ingen fiksfakseri.

Keezer: feste treramme til fryseboks

Var litt det jeg også var usikker på - hvor stort problemet egentlig er. Klart, åpnes/lukkes lokket ofte eller det ikke er 100% tett vil det vel fortere oppstå kondens.

Det er ikke noe spesielle antifrost-funksjoner e.l på fryseren?

PS: pen keezer!
 
Var litt det jeg også var usikker på - hvor stort problemet egentlig er. Klart, åpnes/lukkes lokket ofte eller det ikke er 100% tett vil det vel fortere oppstå kondens.

Det er ikke noe spesielle antifrost-funksjoner e.l på fryseren?

PS: pen keezer!

Takk for det :)

Jeg har en Senze-fryseboks. Billigste sort, så det er svært få fanzy funksjoner å spore opp :)
 
Hvis du har mulighet, dropp FC og gå for vanlige Intertap. Penger spart for en like god eller bedre løsning. FC er totalt unødvendig og gir stort sett bare mer skum. Lang nok 3/16" slange (1,5-2m) så er alt på stell.
PS: pen keezer!
Absolutt. Som det synes på ett av bildene, så har frysere en propp som kan tas ut for å fjerne vann fra bunnen. Dersom kondens blir et problem, så kanskje det holder å tømme via denne en gang i blant?
 
Jeg har også en hjemmelaget Keezer. Har ikke som jeg har merket hatt noen problemer med kondens. Men jeg har derimot hatt litt søling til bunnen når jeg bytter fat/rengjør tappelinjer. Det ligger litt i ballocken osv som lekker ut noen dråper her og der...
Dette var ikke et problem for meg, helt til jeg skulle pusse opp, og keezer ble stående uten strøm en god stund... La meg si det slik, jeg tror jeg oppdaget nye arter nedi der. Så de ble en skikkelig rengjøringsoperasjon. Så dersom du ikke skal ha den tilkoblet et halvår eller så, rengjør alt godt, og fjern stort sett alt som er oppi...

Jeg har for øvrig en Phillips fryser som utgangspunkt og jeg har også en slik tappepropp i bunn, uten at jeg bruker den til noe særlig...

Et annet tips, er at jeg har temperatursensor i en 1 1/2 liters brusflaske som jeg har fylt med vann, og ikke hengende i luft, da jeg vil ha litt treghet i når kompressor skal gå og ikke. (Jeg har et inntrykk av at det blir mye mer start stopp om den henger i luft..)
Videre har jeg en PC vifte som surrer og går der inni (leftovers fra en DIY magnetrører) for å sirkulere luften i keezeren. Usikker på om det egentlig trengs, men tenkte det ikke kunne skade siden jeg hadde alle dingser.
 
Hvis du har mulighet, dropp FC og gå for vanlige Intertap. Penger spart for en like god eller bedre løsning. FC er totalt unødvendig og gir stort sett bare mer skum. Lang nok 3/16" slange (1,5-2m) så er alt på stell.
Takk for råd, men jeg slo til på en god Black Friday pris, 399 stykke. Regner med at om jeg skrur FC helt ut, så medfører det ingen ulemper.
 
Tilbake
Topp