Kegland kegerator series x med 4 kraner

Hei

Monterte en ny kegerator series x fra Kegland med 4 kraner (Intertap m/flow control). Bruker 4mm ølslanger på ca 1.60 m og 1 bar trykk på fatene. Ølene er garantert ikke overkarbonert. Det blir bare skum uansett hvordan jeg justerer flow. Noen tips?
 
Kan vere lurt å gå opp på slangelengde. Eg har 3m lengde på 4 mm diameter på min series X. Det går fint. Har Nukatap kranar utan flow control.
 
Har fat og slanger fått kjølt seg ned før du tapper? Ved høyere temperatur slås co2 lettere ut av ølet.

Det er enkelt å skjøte slanger med John Guest, DM Fit, Duotight eller lignende koblinger. Har brukt John Guest og DM Fit og er fornøyd med de. Har ingen erfaring med Duotight.

Ser at du har 8mm Evabarrier slanger. 5/16" koblinger passer til de.

Bruk en 5/16 - 5/16 for å skjøte på mer.

DuoTight - 8mm Joiner - Ølbrygging AS

John Guest Hurtigkobling 5/16" - 5/16"
 
Har fat og slanger fått kjølt seg ned før du tapper? Ved høyere temperatur slås co2 lettere ut av ølet.

Det er enkelt å skjøte slanger med John Guest, DM Fit, Duotight eller lignende koblinger. Har brukt John Guest og DM Fit og er fornøyd med de. Har ingen erfaring med Duotight.

Ser at du har 8mm Evabarrier slanger. 5/16" koblinger passer til de.

Bruk en 5/16 - 5/16 for å skjøte på mer.

DuoTight - 8mm Joiner - Ølbrygging AS

John Guest Hurtigkobling 5/16" - 5/16"

Ja ølet er nedkjølt. Har også en cider ikke skummer til vanlig. Den også skummer/fosser veldig. Må prøve og forlenge slangene.
 
Denne har jo ikke valg for verken 4mm eller 3mm ID...
Nei, riktig det, men du får en ide. Kjøp lengre slange, og kutt 5-10 cm hver tapp til du kommer ned på akseptabel tid/skum. Forskjellig typer øl/temp/trykk krever forskjellige lengder. Lurt å ha noen forskjellige i eks. 10cm intervall :)
 
Merkelige greier. Nå har systemet stått påkoblet med 0.5 bar i 2 døgn og det er markant bedring med skumproblemene. Så lenge jeg er forsiktig med flow control så skummer det ikke så mye og ølet er ikke lenger flatt. Har ikke gjort noen endringer.
 
Tilbake
Topp