Kjapt spørsmål ang. SSR og REX-C100.

Jeg får ikke denne saken til å gi ut strøm til releet. Fikk jo med en kjempefin bruksanvisning på kinesisk...
Har funnet en PDF på nett men ikke så lett å tyde.

Når jeg holder inne set og venstre pil så kommer jeg inn en meny. Først står det code. Da kan jeg velge mellom 1 eller 0. Her prøvd begge. Så har stilt den på sl 1 -1001 så set og pil.

Har stilt opp tempen og det lyser out. Det klikker og out slukker hvis jeg stiller gradene lavere en tempen.
Burde den ikke ha gitt strøm til releet nå? Jeg har målt på alle utgangene.

Edith: fant noe mer som var mer forståelig. Får prøve litt til i morgen. Skjønte litt mer nå.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Sett: 359
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Sett: 362
  • image.jpg
    image.jpg
    790,9 KB · Sett: 361
Kva er modellnummeret på den? Som du sikkert veit er det ikkje alle som har utgang for SSR, men kun releeutgang.
 
Nei jeg har aldri vært borti dette før. Jeg var litt dum når jeg målte i går. Jeg brukte ac i stedet for dc. Jeg fikk utslag men veldig lav spenning. 0,06 til 0,08. Testet releet på en sterkere stømkilde og da lyste det.

Jeg kjøpte dette som et sett. Pid-relee-tempmåler som en ferdig pakke. Det er litt rart hvis det da ikke passer sammen.

Her er et bilde av pid. Litt irriterende. Vil gjerne ha dette opp å gå.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Sett: 342
Det står "Output: Relay" på din ser jeg. Er litt rart at du har fått denne som en pakkeløsning med SSR. Jeg har lest at det er et sjansespill hvilken type Pid vi får tilsendt nå vi kjøper disse kjipe variantene. Jeg var heldig og fikk en med Output: SSR. Ta en prat med de du kjøpte Pid´en av.

Min pid info:
Model:  C100FK02-V*AN
Range: 0-400 C  K
Output: SSR
No: 12Y9518A
Supply: 100T0240V AC,50/60Hz..
 
Hehe så da har jeg fått feil da? Det er så typisk for meg. Fillern. Var så klar for å få dette i sving.
Jeg har nesten aldri kjøpt noe på ebay så dette måtte vel skje. Det er jo ikke noe sum å snakke om heller irriterende å ikke få det man har gledet seg til å teste.
 
Du kan prøve å koblet via Out 4, istedet for 3 som vist på tegningen? Men som sagt, det er stor sannsynlighet for at dette ikke virker, siden du har pid med Relay. Men er kanskje verdt et forsøk? ;)
 
Det er bokstaven V i modellnummeret som seier at den har SSR utgang. Har den ikkje det kan den byggast om. Den må opnast og så må releet fjernast og drivspenninga til releet laskast over på der kontaktsettet har vore. Har gjort dette med nøyaktig samme PID og det fungerar heilt fint.
 
protto skrev:
Det er bokstaven V i modellnummeret som seier at den har SSR utgang. Har den ikkje det kan den byggast om. Den må opnast og så må releet fjernast og drivspenninga til releet laskast over på der kontaktsettet har vore. Har gjort dette med nøyaktig samme PID og det fungerar heilt fint.
Ok. Har en bror som er flink med slikt. Du mener at man lasker over der releet har stått etter det er fjernet?
Takk for at dere gidder å svare meg.
 
Slik ser det ut. Min bror kommer senere og hjelper meg han har vært radio og tv reperatør men jeg skjønner ikke helt hvor det skal laskes.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Sett: 258
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Sett: 250
  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Sett: 246
Når du fjernar releet fra kretskortet (du treng loddebolt) så blir det fem ledige hol i kortet. Lodd på ledningar fra der som spenninga til spolen på releet er til to av dei andre tre hola der kontaktsettet på releet var. Desse tre har forbindelse til skruklemmene 3, 4 og 5 på utsida når du set saman PINen igjen. Og vips så har du styrespenning til SSR.
 
ole84 skrev:
hvilken funksjon har SSR?

Det er eit rele utan bevegelege deler, Solid State Relay. Jobbar raskare enn eit mekanisk rele utan å bli slitt. Er bygd opp innvendig av tyristor som brytande element og styrekrets som ofte er galvanisk skilt fra effektdelen.
 
Nå fungerer ssr så fint atte. Uten dere hadde pid,en gått i søpla.
Så nå gjelder det bare å bli litt kompis med denne pid,en. Kan vel ikke si jeg er Guds gave til elektroniske dippedutter....
Etter det jeg har skjønt kan det være lurt å skaffe seg en annen probe. Var det ikke pt 100 som var tingen?
Så den hadde kode 1000 på sl1

Jeg synes det bare er så utrolig morro når man kan fikse til noe for å få det til å fungere. Barnslig glede sikkert men morro likevel.
Selv om jeg klarte å få strøm i meg.
 
Sitter å leser denne  tråden, og finner så klart ut att eg har lik trådstarter.
leter nå på e-bay, men finner ikke ut hva eg skal velge.??

Noen som har en link til c100 som eg skal ha??
 
Skulle sende en link men var ikke aktiv. Det er uansett lett å lodde ut releet. Men cycle time må settes til 2 sek istedenfor 20sek
 
Tilbake
Topp