Hei,
Jeg brygger på badet i kjelleren og syns dette er veldig praktisk for da kan jeg søle så mye jeg vil.
Jeg bruker nesten utelukkende PBW og StarSan til rens og desinfisering av bryggerutstyret.
Er vanvittig fornøyd med disse produktene :skitbra:
Men alle gode ting har sin pris.
Dette er tydeligvis kraftige saker som kan gjøre skader på en dårlig dag.
Første tabben var at jeg sølte konsentrert StarSan på benkeplaten i eik.
Ikke lurt.
Konsentratet har svidd seg godt ned i treverket og etterlatt seg gråbrune spor som ikke lar seg fjerne uten slipemaskin.
Det siste som har skjedd nå var at bryggerkjelen har stått helt toppet med PBW over natten og det har naturlig nok ligget en liten ansamling med PBW blanding under kjelen og ned mot flisgulvet.
Nå har jeg fått en pen siluett av kjelen på gulvet som ikke vil vekk.
Prøvde først å vaske med vann da jeg tenkte dette bare var rester som hadde tørket opp pga varmekablene i gulvet.
Liten suksess så jeg prøvde deretter med konsentrert salmiakk, noe som heller ikke ga resultater.
Gikk deretter på med JIF skurekrem og børste.
Det går fa.. ikke bort!
Noen som har vært borti lignende?
Neste alternativ blir vel syrevask og stålbørste?
Kan være greit å få ordnet dette før kona ser det og setter på bremsen for ølbryggingen min
Jeg brygger på badet i kjelleren og syns dette er veldig praktisk for da kan jeg søle så mye jeg vil.
Jeg bruker nesten utelukkende PBW og StarSan til rens og desinfisering av bryggerutstyret.
Er vanvittig fornøyd med disse produktene :skitbra:
Men alle gode ting har sin pris.
Dette er tydeligvis kraftige saker som kan gjøre skader på en dårlig dag.
Første tabben var at jeg sølte konsentrert StarSan på benkeplaten i eik.
Ikke lurt.
Konsentratet har svidd seg godt ned i treverket og etterlatt seg gråbrune spor som ikke lar seg fjerne uten slipemaskin.
Det siste som har skjedd nå var at bryggerkjelen har stått helt toppet med PBW over natten og det har naturlig nok ligget en liten ansamling med PBW blanding under kjelen og ned mot flisgulvet.
Nå har jeg fått en pen siluett av kjelen på gulvet som ikke vil vekk.
Prøvde først å vaske med vann da jeg tenkte dette bare var rester som hadde tørket opp pga varmekablene i gulvet.
Liten suksess så jeg prøvde deretter med konsentrert salmiakk, noe som heller ikke ga resultater.
Gikk deretter på med JIF skurekrem og børste.
Det går fa.. ikke bort!
Noen som har vært borti lignende?
Neste alternativ blir vel syrevask og stålbørste?
Kan være greit å få ordnet dette før kona ser det og setter på bremsen for ølbryggingen min