kjøleboks til meskekar

www.grapeandgranary.com sender internasjonalt, og du kan sende via Jetcarrier om du ønsker deler fra Northernbrewer. Tror også Morebeer begynner å få mange slike deler, sjekk ut siden dems.
 
Tror det kitet er laget for kjølebokser med tynnere vegger, du bytter bare ut nippelen i kitet med den nye nippelen.

Det er i alle fall ikke dumt med tanke på prisen (4 dollar).
 
kjartan j skrev:
Takk for det, Gahr!
Richard: Jeg så linken din, men iflg. northernbrewer.com så sender de ikke varer internasjonalt... Noen andre steder en kan kjøpe bazooka+kewler kit?
Jeg har kjøpt fra Humlegården. Greit og raskt, og de trekker fra svensk moms.
EDIT: De selger to typer gjennomføringer, en for gjennomføring i gryte, og en lengre for gjennomføring i kjøleboks. De har også slangenipler og silikonslanger som passer. Har vært veldig fornøyd med det jeg har bestilt derfra.
 
Jada, med litt mindre frakt fra Sverige ser det ikke ut til å være allverden å spare på å handle fra unaiten.
 
kjartan j skrev:
Jada, med litt mindre frakt fra Sverige ser det ikke ut til å være allverden å spare på å handle fra unaiten.
Nei, i alle fall ikke på ting de har på lager. Det er jo mange ting man kunne ønske seg som ikke forhandles av Humlegården. Gjorde et godt kjøp på en UT200 temperaturkontroller der nettopp. Sammenliknet med norske priser, kom jeg relativt heldig utav det på grunn av gunstig kronekurs, og det at de faktisk trekker fra momsen når de sender til Norge.
Ellers ser jeg at Cabelas har begynt med en ny fraktordning til kontinentet, med en 'alt inkludert'-pris levert hjem. Har fått bekreftet fra dem at denne prisen dekker alle utgifter, inkludert norsk moms. Da blir det med ett mye enklere å bestille Coleman og den slags, og etter det jeg kan se, billigere enn tilsvarende produkter for salg i norge. Da jeg undersøkte i går, var prisen på en 52q Coleman Extreme i overkant av 700, alt inkludert.
 
Jeg kom vel i totalt 880 på coleman extreme 70 qt nå når jeg testet kronekursen  :)

Men det som er litt kostnadsdrivende her, er faktisk kuleventiler... Jeg trenger tre stk, to til de nye kokekjelene jeg skal lage og en til meskekaret. Humlegården har denne
http://shop.humle.se/se/art/rostfri-kulventil-12-tredelad.php (pt. ikke på lager) til 349, den er varmebestandig ser det ut til, og kan stå nede på kokekjelen. Men det medfører over 1000 kroner i ventiler...

Noen som vet om det går an å få kjøpt rustfrie ventiler (næringsmiddelanbefalt), med 1/2" koblinger, som tåler varme, for en billigere penge her? F.eks. Felleskjøpet, maritime butikker el.l?
 
Evt så kan man også bruke hevertprinsippet. Da trenger man bare å gå ut med noen kroner til en silikonslange. ;)
 
kjartan j skrev:
Jeg kom vel i totalt 880 på coleman extreme 70 qt nå når jeg testet kronekursen  :)

Men det som er litt kostnadsdrivende her, er faktisk kuleventiler... Jeg trenger tre stk, to til de nye kokekjelene jeg skal lage og en til meskekaret. Humlegården har denne
http://shop.humle.se/se/art/rostfri-kulventil-12-tredelad.php (pt. ikke på lager) til 349, den er varmebestandig ser det ut til, og kan stå nede på kokekjelen. Men det medfører over 1000 kroner i ventiler...

Noen som vet om det går an å få kjøpt rustfrie ventiler (næringsmiddelanbefalt), med 1/2" koblinger, som tåler varme, for en billigere penge her? F.eks. Felleskjøpet, maritime butikker el.l?

Jeg har denne gryta fra Humlegården, forhåndsutstyrt med en mye enklere ventil. Minner om de du får til rundt 50-lappen på CO. Har i grunnen ikke tenkt over om de er næringsmiddelgodkjente eller ikke. Har omtrent samme greiene på mesketanken, dvs en CO-type.
 
Eduard: Nå skal vi ikke undervurdere graden av lykkefølelse ved blanke stål-accessories. Jeg bruker hevert i dag og klarer nok det og, men jeg trenger mer blankt stål og ting jeg kan skru på. Sånn er det bare :)
 
Eduard skrev:
Evt så kan man også bruke hevertprinsippet. Da trenger man bare å gå ut med noen kroner til en silikonslange. ;)
Tiltredes, men jeg synes det blir litt mer søl. Men det er kanskje bare jeg som er uvøren  ;D
 
kjartan j skrev:
(...)
Noen som vet om det går an å få kjøpt rustfrie ventiler (næringsmiddelanbefalt), med 1/2" koblinger, som tåler varme, for en billigere penge her? F.eks. Felleskjøpet, maritime butikker el.l?

Sjekk evt Jula.no. De har flere typer, og noen av dem er merket med at de IKKE er anbefalt til drikkevann! Tror de andre er messing og rustfritt
 
kjartan j skrev:
Nå skal vi ikke undervurdere graden av lykkefølelse ved blanke stål-accessories..........mer blankt stål og ting jeg kan skru på. Sånn er det bare :)

:yes:me like :yes:

Eg handla kuleventilar i amerika samtidig med andre greier, kosta ca 25 dalar stykke (rustfritt). Men litt overkill og bestile kun det kansje? Du kan jo sikkert finne ein eller to ting til du får lyst på vis du ser på morebeer.com feks.... Men det kan bli litt dyrt....

Kom heim frå sjøen i dag og i gangen var barnevogner og parkdressar satt i skyggen av eit berg med pakkar. Lurer på om postbudet må ha tatt fleire turar den dagen, for så stor bil har dei ikkje :skitbra:
For ein lykkefølelse og få 10 Corneliusar, ny 75l rusfri gryte, 3 Perlic-kranar+++ :laugh: Veit ikkje om eg får sove i natt!


Du klarar deg fint med ventilar frå Biltema eler CO, men dei er ikkje i rustfritt stål. Men det gjer ingenting eigentleg. Men du må ha ein skikkeleg gjennomføring uansett, fra sverige eller usa. Og som Richard seier må den passe til tjukkelsen på kjøleboksen. Skulle du finne noko som ikkje passar heilt, er det ein del ting og tang på lager på Vangsnes... ;D
 
kjartan j skrev:
Eduard: Nå skal vi ikke undervurdere graden av lykkefølelse ved blanke stål-accessories. Jeg bruker hevert i dag og klarer nok det og, men jeg trenger mer blankt stål og ting jeg kan skru på. Sånn er det bare :)

Det er derfor jeg har gått i Speidel-fella  :skitbra:

Den skinner og blinkrer som julestjerna på julekvelden. Har også bestillt en milliard ventiler på det store bryggeriet mitt, bestillte alt i fra Morebeer. Tror prisen i fra Morebeer med frakt og alt annet er god sammenlignet med å skaffe delene i Norge (privatpersoner får ingenting gratis).
 
protto skrev:
Kom heim frå sjøen i dag og i gangen var barnevogner og parkdressar satt i skyggen av eit berg med pakkar. Lurer på om postbudet må ha tatt fleire turar den dagen, for så stor bil har dei ikkje :skitbra:
For ein lykkefølelse og få 10 Corneliusar, ny 75l rusfri gryte, 3 Perlic-kranar+++ :laugh: Veit ikkje om eg får sove i natt!

Kanonbra hobby dette, for ein som jobbar ute! Bestille greier til ein kjem heim, så ein slepp å vente på at det skal komme i posten... La ølet modne mens ein er vekk, og komme heim for å smake.. Trur du dei treng tekniske selgarar offshore?? Neida, har det veldig bra der eg jobbar, altså :D Vi blei faktisk kåra til Norges beste arbeidsplass i går, i klassen 20-50 ansatte.
 
Miles, et IT-konsulentselskap med kontor i Bergen og Oslo. Så hvis du trenger å få utviklet noe avansert software er det bare å bestille  :ilike:

Ja nå har jeg bestilt coleman-kjøler fra junaiten, og er allerede på vei inn i "kommer den snart?"-modus.
 
kjartan j skrev:
Miles, et IT-konsulentselskap med kontor i Bergen og Oslo. Så hvis du trenger å få utviklet noe avansert software er det bare å bestille  :ilike:

Nytt system for påmelding av øl til NM?
 
Tilbake
Topp