Ser Biltema selger kobberrør til drivstoff. Er disse egnet til å lage kjøler? Eller er det bedre å gå for ordinære vannrør, med plast isolasjon og skrelle av isolasjonen?
Noen som har erfaring med dette og eventuelt DIY kjøler og har gode tips og metoder?
Lagde meg først en av drivstoffrør fordi jeg hadde en kveil liggende da jeg brygget 25 liters batcher men den ble for treg. Oppgraderte til 50 liter og kjøpte da 12 mm ferdig gløda kobberrør som jeg skrella plasten av og rulla det rundt et corneliusfat for å få en høvelig diameter på den. Mitt råd er å gå for en skikkelig like godt først som sist du kommer til å oppgradere uansett
Jeg bruker en av 8 mm drivstoffrør. 10 meter, pluss loddet på ca 50 cm i hver ende med 10 mm fordi det som nevnt er enklere med koblinger 11 meter totalt, og med god whirlpool, kjøler jeg 25-30 liter på 10-20 minutter.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.