Skulle bare prøve et ekstraktsett fra europris i høst,men nå er det blitt 9. Husker det gjæra på ca 24 grader så etterhvert måtte jeg justere ned tempen på badet. Når jeg kom ned på 18 grader som jeg mente jeg burde ha ble jeg ganske upopulær hjemme og det var jo egentlig fortjent. Men nå har jeg et stort kjøleskap "kombiskap" i boden med nylig innmontert 300w varme. Har montert følere ulike steder for test og ser at over en lengre periode er temperaturforskjellen oppe og nede i skapet 10 grader. Dette er når varmovnen er innkoblet. Vurderer å sette inn en datavifte slik at tempen blir jevn i hele skapet. Dette kan muligens være greit ved kjøling også.
Er dette nødvendig eller skal jeg bare la lufttemperaturen variere ganske mye? Inne i øldunken blir det jo likevel ganske stabilt. Stc1000 er underveis fra petit agentur så julafen er like om hjørnet.
Er dette nødvendig eller skal jeg bare la lufttemperaturen variere ganske mye? Inne i øldunken blir det jo likevel ganske stabilt. Stc1000 er underveis fra petit agentur så julafen er like om hjørnet.