Kjøling til mini keg - for varme sommerdager.

image.jpg Hei :)
Gikk til innkjøp av noen 4 liters keg'er (growlere) for litt tilbake. (Hobbybryggeren.no).
Disse passer i kjøleskapet, men har savnet muligheten til å ta med ut på verandaen, eller ut på tur.
Etter noen søk kom jeg over heat/Cold pakker på nett i størrelsen 30*40 cm. Disse legges i fryseren, blir kalde men kan bøyes.
En liten tur på Biltema ga liggeunderlag og borrelås med tape.
Systemet ble testet ut på festival i helga og holder ølen kald i timer :)
Fant heat/Cold pakken her: https://www.sportstape.no/kulde-varme-pakning-stor.html
Eneste jeg savner er drip tray :)

Har sett litt på Growleren fra hobbybryggeren og vuderer å gå til innkjøp av 2 kegs.
På forhånd så lurer på om det er det flow regulator på Growleren fra Hobbybryggeren? Vis ikke, hvordan fungeren den med tanke på skum? Har tidligere hatt litt problemer med dårlige tapping system som gir veldig mye skum..

Kan man fylle øl fra et cornelius fat som allerede er karbonert og over i growleren, eller må det planlegges på forskudd for å kunne ta med på fest?

Mvh
Martin

Hei.
Jeg har den tappekrana i stål. Den har ikke flow kontroll, men har ikke hatt problem med skumming etter jeg byttet ut den medfølgende slangen (den som går ned i growleren) med en tynnere en.
Har karbonisert med sukkerlake. Bruker ca 10 psi i tappetrykk.
Hvordan det er å tappe over vet jeg ikke, men ser ingen grunn til at det ikke skulle gå?

Mvh Kent.

Tilbake
Topp