Kjøpe råvarer i London

Skal en weekendtur til London og tenkte å handle litt råvarer.

Har forsøkt å google litt etter en butikk, men forgjeves.

Noen tips?
 
Det finnes visstnok ingen rene hjemmebryggerbutikker i London. Jeg spurte på et par engelske hjemmebryggerfora i fjor og det var ingen som kjente til noen butikk.
 
Et alternativ er å handle i en nettbutikk og få sendt varene til ditt hotell i London. Funka greit for meg :)
 
Jeg synes merkelig nok at det virker som om Storbrittania ikke har samme glødende hjemmebryggermiljø som fks. Norge og USA.
Tror egentlig ikke du vil finne så mange ingredienser eller utstyr i Storbrittania som du ikke finner her hjemme..
 
Ikke merkelig, som jeg oppelver det.  I Norge er alkoholholdige drikker høyt beskattet og vi har ikke særlig mange trivelige steder å treffes for en avslappet, sosial høyttidsstund.  I Storbritannia er drikkevarene langt rimeligere og de har et ufattelig antall med pub'er - alltid en eller flere i nærheten.  Man samles der for et glass og en prat med kjente og ukjente. 

Når kom du sist inn på et utested i Norge og ble tatt kontakt med av en av de "innfødte" som innledet med litt småprat og spanderte en øl på deg?!?

MVH

Morten M

Erklært anglofil...  England = Verdens største museum
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Erklært anglofil...  [size=10pt]England = Verdens største museum[/size]

Ikke rart det dør puber hver dag der borte.  Det som dør ut skal jo på museum! Ihvertfall det som er verneverdig.
 
Det er ihvertfall en stor, men den ligger ganske langt utenfor london..
Kanskje det er veldig billig å få tilsendt ting i england?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Tilbake. Uten råvarer.

De britter som ble utspurt om slikt hadde aldri hørt om noen som drev med hjemmebrygging. Vinlegging derimot var det visstnok noen som drev med.

Jeg forstår godt at få brygger der borte. Dersom du besøker en ny londonpub hver dag skal du visstnok ikke rekke gjennom alle i løpet av et liv. Og de fleste selger godt og overrgjæret øl. Prisen er også human. Som eksempel rakk jeg en halfpint IPA på vei til gaten på heathrow. Den kostet 1.43 GBP eller 13 kroner, det koster det ikke på gardermoen  :skitbra:

Streken i regninga er at lys importert lager sniker seg inn der også, på bekostning av skikkelig øl. De få gangene og stedene det passet å ta seg en øl på turen var en Heineken eller Tiger ofte tilbudet. Da ble det tørr hvitvin i stedet på meg  :cheeky: ikke var det lett å finne matbutikker heller, så kofferten var slank hemmat. Heldigvis føres de paulaner og erdinger på Garderemoen taxfree for tiden  :ilike:
 
Gammel tråd, men aktuelt tema, for meg...
Lurer på orginalspørsmålet, men også andre øl-relaterte London saker.
Noen som har noen anbefalinger som er gjort de siste 6 årene og har tid til å taste de ned her?
 
Tilbake
Topp