Kobling/kran på VVS-beholder

Noen som har tips til hvordan feste en nippel e.l. til slange/kran e.l. til denne? Det er toppen av en 100l varmtvannstank som jeg har snudd slik at det blir bunnen av karet. Diameteren later til å være 21-22mm (ytre) og ca. 19mm (indre).

673414.png

Lodding (sølv) forsøkte jeg såvidt, men det fungerte dårlig på tross av pussing og rengjøring pluss loddepasta. Sveising er et alternativ, men jeg kjenner ingen med ustyr og skills. Lage gjenger (enten innvendig eller utvendig) hadde vært best, men det koster skjorta for så stort gjengeverktøy. Og så må man lete ræva av seg for overganger o.s.v.

Så, om noen har løst tilsvarende før og har tips, er jeg takknemlig. Evt. om noen kan sveise/gjenge e.l. for en rimelig penge.
 
Du kan file til den passer på ei 22 mm kran i fra biltama. Det gjorde jeg.
Er den 22 mm så er det jo greit. Jeg tipper den er litt over.
 
Hva stod på røret før? Var det en klemringlignende sak så finnes kanskje noe slikt som passer.
 
Det var nok det, tror jeg. Men den finnes dessverre ikke lenger. Jeg fikk vite av noen andre at det (tilsynelatende helt sikkert) er 22 mm, og at det er standard dimensjon. Biltema har klemringer, men jeg er så n00b på rør og denslags at jeg ikke vet hva annet jeg trenger for å få til en kobling med gjenger.
 
Tilbake
Topp