Koke 30 minutter

Jeg gleder meg til å se resultatet av brulosofeksbeerimentet der han tilsetter humla i mesken og hopper over hele kokinga. Antakelse: Det gjør ingen forskjell:p.

Neida, jeg har sans for fyren, jeg. Men jeg stoler ikke 100% på resultatene hans:).
 
Jeg gleder meg til å se resultatet av brulosofeksbeerimentet der han tilsetter humla i mesken og hopper over hele kokinga. Antakelse: Det gjør ingen forskjell:p.

Neida, jeg har sans for fyren, jeg. Men jeg stoler ikke 100% på resultatene hans:).
Enig med deg der. :) derfor jeg skrev "dels".. ;)
 
Forsøkene deres mangler dobbelt blinding og har for få deltagere med for dårlig standardiserte ganer, og preges av det. Men for å være pseudovitenskapelig er det morsomt.

(.. mener ikke å spore tråden av emnet her, kan vel diskuteres mer i egen tråd.)
 
Forsøkene deres mangler dobbelt blinding og har for få deltagere med for dårlig standardiserte ganer, og preges av det. Men for å være pseudovitenskapelig er det morsomt.

(.. mener ikke å spore tråden av emnet her, kan vel diskuteres mer i egen tråd.)

For å forsvare fyren litt: Han gjør helt åpent rede for forutsetningene for eksperimentene, slik at det er greit å vurdere resultatene på grunnlag av det, og han later ikke som om de er vitenskapelige. Han har med andre ord en klar bevissthet om vitenskapelig metdode. Sånn sett er han virkelig forbilledlig; jeg har stor sympati for måten han legger fram det han gjør på.

Få deltakere, og ukvalifisert testpanel er vel en grei innvending. Men han er tross alt miles ahead i forhold til norske juleøltester:p. Triangelstestene hans synes jeg er gode, men altså: Det hadde vært kjekt med flere, og først og fremst kanskje med kvalifiserte, testpersoner.

For det er ikke veldig interssant hva folk som meg mener. I dag hadde jeg f.eks. en helt annen opplevelse av et øl - Kniksen fra 7 Fjell - enn jeg hadde for ikke så lenge siden. (Samme batch; to flasker kjøpt samtidig, oppbevart på samme måte). Så det er en vektig innvending.
 
mener ikke å angripe, ville bare påpeke de åpenbare svakhetene som gjør at man ikke må stole blindt på resultatene :)

forøvrig; kok i 60 minutter. så får du tid til å vaske utstyr, forberede de neste trinnene uten å stresse. Eller se ferdig andre omgang, som jeg pleier gjøre. ;)
 
mener ikke å angripe, ville bare påpeke de åpenbare svakhetene som gjør at man ikke må stole blindt på resultatene :)

forøvrig; kok i 60 minutter. så får du tid til å vaske utstyr, forberede de neste trinnene uten å stresse. Eller se ferdig andre omgang, som jeg pleier gjøre. ;)

Mente ikke å angripe "angrepet" ditt, heller:). Jeg er jo enig i det du sier. Men det er vanskelig ikke å like fyren, og måten han gjør det han gjør på.


Liker motivene dine - og @loebrygg sitt - for å koke i 60:p!
 
Begynner du kampen litt uti mesken, legger skylling til pause og andre omgang til kok, så går det finfint for alt som ikke er cup. Timet og tilrettelagt.
 
Tilbake
Topp