Vil det gi tilstrekkelig avdamping av DMS og andre stoffer?
Jeg får veldig mye bedre kok når hatten er på.
De siste 15 minuttene når jeg har spiralkjøleren oppi tar jeg selvsagt av hatten
Utrooolig fristende å slenge ut en artig kommentar om hvilken hattetype som er best å ha på seg under koking (Selv bruker jeg flosshatt). Men så useriøs er jeg ikke.
Vil det gi tilstrekkelig avdamping av DMS og andre stoffer?
Jeg får veldig mye bedre kok når hatten er på.
De siste 15 minuttene når jeg har spiralkjøleren oppi tar jeg selvsagt av hatten
Utrooolig fristende å slenge ut en artig kommentar om hvilken hattetype som er best å ha på seg under koking (Selv bruker jeg flosshatt). Men så useriøs er jeg ikke.
Vil det være tilstrekkelig avdamping med den rustfritt-stål-hatten da? Regner med det kondenserer en del på innsiden og renner ned i speidelen igjen...
Vil det være tilstrekkelig avdamping med den rustfritt-stål-hatten da? Regner med det kondenserer en del på innsiden og renner ned i speidelen igjen...
Jeg har ikke utstyret det er snakk om, så jeg vet ikke hvor stor avdampingen blir. Du kan jo teste med vann, eller sjekke volum underveis i kokingen neste gang du brygger, for å se hvor stor avdamping du får med hatt på.
Ligger noen tråder på forumet om dette. Finner de ikke igjen i farta, men personlig koker jeg med hatten på og avtrekksrør med "bøy på", der jeg drenerer avkoket ned i en bøtte. Dette fungerer fint. Den skal også ha nok avkok med denne metoden, men husker ikke tallene i hodet.
"drenerer avkoket ned i en bøtte" er interessant. Hvilken dimensjon har du på røret, ca 125 mm? og trenger røret kjøling for å få dampen til å kondenseres?
"drenerer avkoket ned i en bøtte" er interessant. Hvilken dimensjon har du på røret, ca 125 mm? og trenger røret kjøling for å få dampen til å kondenseres?
Hvorfor er det så viktig å ha "hatt"? Er det kun for å få bort kondensen og lukta fra rommet dere er i?
Jeg komer i nøstet og det gjør lite at det kommer kondens/lukt i rommet.
Hvorfor skulle en få bedre avdampning med hatt? Er det ikke bare det at det koker litt mer voldsomt fordi dampen blir hengene i hatten og at det dermed bobler litt ekstra?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.