• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Komplett utstyr til gjærstarter selges

Jeg rakk å bestille komplett utstyr til gjærstarter før jeg fant ut at ølsettene jeg kommer til å bruke fremover bruker tørrgjær.
Det er påvei en pakke med følgende utstyr fra KPT komet: Magnetrører Økonomi, magnet, 1 liters erlenmeyerkolbe og 2 liters erlendmayerkolbe. Total pris er 1.053,- inkl frakt. Det koster meg 436,- å sende pakka tilbake, noen som er interessert før jeg gjør det?
 
Jeg brygger allgrain 25 liters sett, og det høres lettere ut å kun drysse i tørrgjæren som følger med enn å bruke tre dager på å sette en gjærstarter? Om resultatet likevel blir det samme?
 
Resultatet bli ikke det samme. Stemmer i at du bør beholde utstyret, du vil nok angre på å selge det. Men selvfølgelig er dette en grei deal hvis noen andre trenger. Selv har jeg to magnetrørere++
 
Som Rune sier. Du vil ikke få samme resultat med tørrgjær, og du er mye mer begrenset i utvalget. Hefeweissen, Wit eller Kölsch for eksempel - no can do med tørrgjær :)
 
OK, da er jeg overbevist, og beholder pakka :skitbra:
Lagde en Kölsch sist gang, ( med fersk gjær uten starter) og den vil jeg lage flere av
 
Tilbake
Topp