Konvertere allgrain til Ekstraktbrygging

Hei
Mulig dette spørsmålet har blitt diskutert før her på forumet, men jeg har ikke klart å finne noe svar.

Mitt sprøsmål er som følger:
Finnes det en "enkel" måte å konvertere disse allgrain oppskriftene om til bruk med ekstrakt?
 
ja, har du Beersmith er det en automatisk funksjon der.

Ellers kan du bytte ut all pale og pilsmalt med lys DME og steppe spesialmalten i vann på ca 70 grader 30-60 min.
 
Hvordan du konverterer vil avhenge av hvilket meskeutbytte som er lagt til grunn for all-grain-versjonen av den aktuelle oppskriften. I mitt system (hvor jeg stort sett har rundt 85 % utbytte i øl med en OG på inntil 1080) pleier jeg å bytte ut basismalt med 2/3 så mye DME/Spraymalt, men jeg kan bytte ut flytende ekstrakt like for like. Spesialmalt trenger du, som Brede sier, ikke bytte ut.
 
Takker for svar

Utstyr til ekstrakt brygg er på vei og jeg gleder meg til å sette igang med mitt første brygg.

Får sjekke ut Beersmith

I kampanjetilbudet jeg kjøpte fra www.brygging.no følger det med ekstrakt, humle og gjær til første brygg. Så får jeg se hva jeg brygger av det. Ba om å få med Amber eller october ekstrakt til en type Ale.
 
Tilbake
Topp