Korkeproblemer

Begynner å lure selv her nå.  Gikk med en bjørnunge i dag takket være 2 hånds korker.
Men null stress på halvlitere.
 
Sliter også veldig med å bruke håndkorker på bjønnunger. (Aass)
Greia er at håndkorkeren griper tak i glasskanten rett under korken, og på 0.33 flaskene er det veldig kort avstand mellom kork og kant.
Dette gjør at korkern jeg har brukt, ikke klarer å klemme korken skikkelig sammen.
0.5l går helt greit.
 
Har kun forsøkt bordmodellen, men ser at en god del ikke sitter helt rett på. Hvor stort er slinginsmonnet? Er det noen som har noen gode teknikker?
 
Aleks skrev:
Har kun forsøkt bordmodellen, men ser at en god del ikke sitter helt rett på. Hvor stort er slinginsmonnet? Er det noen som har noen gode teknikker?

Bruker den vanlige bordmodellen, og syntes også jeg så noen korker som kom litt skjevt på til å begynne med, så det jeg har lagt som rutine å dreie flaska ca 30 grader rundt et par ganger og klemme til igjen for hver dreining. Da ser korkene ut til å sitte fint. Vet ikke om det er noe stort poeng, men så lang har jeg i hvert fall aldri hatt noen korker som har gått i taket, eller øl som har vært flate.
 
Ingen som har erfaring med slingringsmonnet på korkene? Flasket 6 kasser for en ukes tid siden, syns det ble mange halvveis=/
Blir å lage en fysisk ring på bordmodellen om det viser seg at det er for dårlig..
 
Mine to kasser hvor halvparten var bjørnunger med en litt skjev sixpence var upåvirket av dette. Nydelig øl under hatten med masse god futt i.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp