Korking

Kjøpte denne modellen fra Humle.se.

Testet den på 0,33 flaske med ubrukt orginal Tuborgkork.

Jeg synes den satt dårlig på, og jeg kunne se at den ikke var presset likt på rundt hele korken.

Noen som har erfaringer rundt dette?
 

Vedlegg

  • korker.jpg
    korker.jpg
    8,2 KB · Sett: 305
Har tilsynelatende akkurat samme korketang som på bildet, kjøpt fra Petit. Har aldri vært noe problem med den. Er du sikker på at du presser korken helt ned?
 
Har også samme type, kjøpt fra Petit.
Har erfart at det må litt trykk til for at korkene skal sette seg godt - såpass hardt at det ikke er noen jobb for tenåringsjentene mine (som gjerne vil hjelpe til).
 
roba skrev:
Har erfart at det må litt trykk til for at korkene skal sette seg godt - såpass hardt at det ikke er noen jobb for tenåringsjentene mine (som gjerne vil hjelpe til).

Jeg har planer om å kjøpe meg en tilsvarende korker - men siden jeg er ganske spe og puslete vart je litt skremt no.
Men kanskje håndtaket kan forlenges med et rør el.l.?

På vegne av oss som ellers må be kona om hjelp til det tyngste arbeidet  (det er ennå et par tre år før jentene mine kommer opp i tenårene.)
Harald 
 
Rør var en smart ide. Men da tror jeg det kan være lurt å skru fast stativet til en plate.
 
Jeg bruker også den fra petit, og synes den fungerer meget bra. Lettest hvis den er skikkelig skrudd fast. MEN: jeg lar mine korker ligge i sterkrens, og tar opp en og en hvilket fører til at det drypper sterkrens på bunnplaten. Det likte den ikke og resultatet ble en umiddelbar missfarging og en nokså ekkel lukt. Har ikke begynt å ruste, men glinser ikke akkurat heller da.
 
Har nå prøvet igjen og da funket det fint..

Det var brukerfeil...

Jeg hadde festet korkearmen for langt oppe..  Satte den bare ned et par hakk og da fungerte den utmerket ;-)
 
Tilbake
Topp