Kort thermowell

Amarillo

Norbrygg-medlem
Har forsøkt å finne en thermowell som ikke er lenger enn max 1,5 cm. Finner ikke noe på ebay, amazon eller andre steder.

Noen som har et tips?
 
Sleit noe jævlig selv når jeg skulle ha en til et halvtoms tledd, dvs dentw med halvtoms utvendige gjenger. den korteste jeg fant var 5 cm, noe som medførte at den struper en del flow.
 
Takk for tipset. Det blir kanskje løsningen ja, virker som det er vanskelig å finne noe å få kjøpt.

Ser forresten på dine nettsider at du har gjort noe av det samme som jeg holder på med nå med en BB30.
Jeg bruker også en nodemcu, men bruker Blynk til å styre den. Og planen er å styre både temperatur og effekt gjennom Blynk, ser at du har beholdt effektregulatoren.

Jeg vurderte pid-styring av temperaturen, men har foreløpig landet på tradisjonell termostat-styring, tror det blir like bra med en lav hysterese-verdi. Det blir i alle tilfelle temperaturen i mesken som må bestemme hvilken temperatur det er på vørteren i bunnen, så jeg får prøve ut dette først. Er du fornøyd med pid-styringen, reagerer den raskt når du forandrer ønsket temperatur?

Til effekt-styring tenkte jeg først å bruke pwm-utgangen på nodemcu, men tror den blir for rask både for ssr og elementer (?), så jeg har lagt inn kode som styrer effekten av/på over et 10 sekunders vindu i 100 steg. 1% = 1 tidels sekund på og 9 sekunder, 9 tideler av, 50% = 5 sekunder på og 5 sekunder av. Kanskje litt overkill med så mange steg, men det skader jo ikke. Tror kanskje jeg kommer til å redusere til 20 steg eller noe sånt og reduserer vinduet til 2 sekunder.

Screenshot_2017-11-14-12-08-08.png
 
Sist redigert:
Jeg har noe smårusk med autotune jeg må rydde opp i. Lite feedback og jeg fikk avsluttet slik at jeg fikk lagt inn 0 på p, i og d. Jeg må lage en sjekk slik at default verdier lastes inn i stedet for 0.
Den reagerer rimelig raskt.
Jeg har en bryter slik at føleren kan brukeres av craftbeerpi.
Dat har dessverre ikke blitt så mye tid til dette prosjektet i det siste.
Har noe annet å brygge på i tillegg, så det blir ikke prioritert så veldig høyt.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tilbake
Topp