Kun en pumpe som virker på BM50

Kjøpte nylig en BM50, men det ser ut til at kun en av pumpene virker. Kryssbyttet kontaktene til pumpene, og da gikk den andre pumpen, så det virker som feilen ligger i elektronikken. Noen som har vært borti lignende?
 
Det er vel neppe ein vanleg feil dette - eg har iallefall ikkje sett den på forumet før dei siste 3-4 åra.

Skulle tru Speidel testar kontrollarane før dei sender dei ut til kundane - men dei har vel mandagar i Tyskland også.

Litt rart om det er noko elektronikk inne i bildet her - begge pumpene går vel alltid i parallel og med mindre Speidel har hatt nokre (rare?) tankar om å kjøra pumpene separat - så vil eg tru det er ei enkel kobling frå pumpekontakt nr 1 til pumpekontakt nr 2 - ellers har dei gjort det unødvendig komplisert. (Kvar av pumpene dreg forresten berre maks 9 watt ).

Dette løyser sikkert dei du har kjøpt speidelen av.
 
Ja har vært i kontakt med BS, men det ser ut til å ta litt tid, da de må ta kontakt med Speidel. Hadde håpet noen kjente problemet og hadde en løsning på det.
 
Skal sies til BS sitt forsvar at de har allerede vært i kontakt med Speidel og bestillt ny kontrollenhet til meg. De hadde bare glemt å fortelle meg om det.
 
Tilbake
Topp