• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Kutyme ifb med salg av fat

I den fysiske butikken til bryggselv har de lagt på prisen på de fleste varer i forhold til på nettet... er ikke helt sikker men mener prisen på et fat lå på litt over 1100. Spurte om de nettopp hadde steget i pris men de sa at alle prisene var litt høyere enn på nett.
 
Har muligens nevnt dette i en annen tråd. Betalte 1300,- + porto for 2 brukte 19-litere som var nedklistret, ihjæl-tapet, møkkete utvendig og innvendig. Trykksatt, men luktet ikke særlig godt. Produsert i 1996. Måtte bytte pakninger på lokkene og alle 4 plastknottene på låsingen. Til en ekstra kostnad. Burde nok egentlig også ha byttet "ball-lock"-ventilene. Syntes da, som nå, at det var litt "katta i sekken", da jeg tross alt fikk kjøpt nye 19-litere på Bryggeland for under 850,- pr. stk. med Norbrygg-rabatt. Konklusjon: Aldri mer brukte fat på meg. Vil anbefale ALLE bryggere å kjøpe nytt framfor brukt. Det er lite å spare i kroner og øre, og mye å spare i ergrelse...
 
Kan ikke være mer enig. Men siden "alle skal ha" vil det alltid være marked for gammel skit til blodpris. Dagens nypris på fat fra de norske forhandlerne er lagt ved. Og som Lars Kilevold sang for mange år siden: "Dette æ'kke promotion, dette æ'kke reklame
Jeg synger om ting som har skjedd meg, så navna må jeg jo ha med"

19 liter 12 liter 9 liter
Petit Agentur 1250,- 1220,- 1190,-
Bryggselv 995,- 949,- 895,-
Bryggeland 998,-
Vestbrygg 995,- 995,-
Humle og Malt 950,-
Hobbybryggeren 950,- 950,-
Bakke Brygg 1190,- 1140,- 1090,- Ikke nettbutikk
Superfoodbutikken 1250,- 1220,-
Brygging 990,- 890,-
 
Jeg har et par brukte 19liters fat jeg tenkte jeg skulle selge for 650kr/stk. Av tråden her å lese så forstår jeg at det forventes at jeg gjør en liten jobb med de først. Kan noen hjelpe meg med en liten sjekkliste for hvordan jeg bør renovere fatene for at de skal bli i salgbar stand?
 
Vel, de jeg har kjøpt og opplevd var dårlige kjøp var 19L til 750, bulkete, uttørka pakninger, masse sprittusjrabling på, samt med gammelt og stinkende øl inni. Prisen din er jo et godt utgangspunkt. Så ville jeg i hvert fall spylt dem godt, skylt gjennom inn/ut-koblingene for ølrester, samt vasket vekk evt sprittusj med rødsprit. Dersom bulkete og generelt slitent, ville jeg satt ned prisen drastisk.

:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det viktige for meg er at stand oppgis på en ærlig måte. Dersom de er bulkete, med dårlige pakninger og fulle av tusj, er det ok så lenge det oppgis - så får markedet avgjøre om prisen er ok. En vanlig rens som du ville ha utført før du tapper nytt øl på fatet er bra.
 
Holder de trykket, er rene innvendig, stigerøret sitter riktig og de ser ok utvendig. Så er 650,- en gunstig pris.

Plukket opp et par som nesten passet dette for 500kr hver. Måtte bare bytte et par dårlige pakninger og en ventil som hadde fått en bulk i seg og så var alle i topp form. Var litt irritert siden det ble oppgitt at de var trykktestet men ordnet seg greit, og prisen var ikke så mye å klage på til slutt.
Men er kjipt når de ikke holder til beskrivelsen.
 
I den fysiske butikken til bryggselv har de lagt på prisen på de fleste varer i forhold til på nettet... er ikke helt sikker men mener prisen på et fat lå på litt over 1100. Spurte om de nettopp hadde steget i pris men de sa at alle prisene var litt høyere enn på nett.
Fikk litt noia nå, har vel aldri sjekka hva jeg egentlig betaler hos bryggselv. Sjekket kviteringen fra siste 19l fatet jeg kjøpte 945,25 inklusiv norbrygg rabatten (Hasle) 11.3. Håper bryggselv fortsetter å holde prisene som på nett, ellers blir det netthandel :/ Går i tilfelle glipp av hyggelige ansatte og ufornuftige impulskjøp :)
 
Fikk litt noia nå, har vel aldri sjekka hva jeg egentlig betaler hos bryggselv. Sjekket kviteringen fra siste 19l fatet jeg kjøpte 945,25 inklusiv norbrygg rabatten (Hasle) 11.3. Håper bryggselv fortsetter å holde prisene som på nett, ellers blir det netthandel :/ Går i tilfelle glipp av hyggelige ansatte og ufornuftige impulskjøp :)
Bryggselvbutikkene er 10% dyrere enn prisene i nettbutikken.
 
Men er det ikke mulig å handle på nett med lokal opphenting på butikkene . Da får en nettpris og en samtidig gjøre ugjennomtenkte handler i butikken.

Vi som som bor langt unna slike butikker må fremdeles belage hos på netthandel..

Easybrew
 
Tilbake
Topp